Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 27 januari 2011

Hej vänner...

Av Julia - 27 januari 2011 16:23


  


...min trasiga vänsterhand är inte totalt obrukbar längre!


Upp till bevis:

   Jag KAN skala en apelsin numera också!


Inte bara lättskalade små citrusfrukter, utan vanliga apelsiner. Det är ännu en sak som jag kan lägga till den långa listan som jag har lärt mig på nytt. Jag känner mig duktig.

Vid dessa tillfällen får jag kvitto på att all den ibland tråkiga träning jag ägnar mig åt dagligen ger utdelning!!!

Det är inte förgäves jag är så envis dag efter dag. Det är bara att fortsätta att öva lika ihärdigt som tidigare.

En dröm är att kunna skriva med båda händerna på datorn igen. Mina fingrar på vänstra handen vill inte riktigt än, men jag ger mig inte. Det är bara att envist träna vidare!


    

/Julia

 
 
Aamor

Aamor

27 januari 2011 17:48

Vad glada vi blev när vi läste att du kan skala en apelsin igen och det är nog ingenting mot vad du själv blev.
Grattis till att allt slit ger resultat <3

Kramizar & Vovisar

http://aamor.bloggplatsen.se

Julia

27 januari 2011 18:02

Jag älskar apelsiner och har tränat på att skala dem själv. När min älskling är här var det inga problem, han skalade dem åt mig, men jag VILLE äta apelsiner i veckorna med. Så det var bara att öva!!! Trägen VINNER!!!

 
Findus, Isak och Rasmus

Findus, Isak och Rasmus

27 januari 2011 19:14

Åh, vad roligt att läsa detta. Grattis, jamar vi med eftertryck! Härligt att du är en sådan kämpe. När man får ett bevis på att det lönar sig, får man glöd att gneta vidare. Kurr och burr.

http://stationskatterna.blogspot.com

Julia

27 januari 2011 19:22

Med tanke på att jag flyttade min vänstra hand med den högra i början (var alltså totalförlamad i den efter stroken) så har jag bevisligen jobbat hårt ;-)

 
Dui och Deco

Dui och Deco

27 januari 2011 22:33

Vad härligt! Vad skönt att träningen ger resultat även om den är tråkig. Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

 
Vinnie

Vinnie

28 januari 2011 11:42

Hej och tack för din fina kommentar :)
Var ju tvungen att kika in här för att se vem som lämnade ett tass tryck efter sig.
Jobbar inom vården som undersköterska och har besökt en del stroke patienter i deras hemmiljö.
Måste bara säga så otroligt duktigt av dig att skala en hel apelsin.
Träning ger absolut resultat, men det är tufft.

Jättesöta katter du har, de ser så mysiga ut. Vaknade nu imorse av en djävulsk huvudvärk. Tog en Ipren och somnade om. Vaknade då av att en av våra katter, Ramses låg på mina ben. Simba, den störste låg bredvid på gubbens plats och sov.
Lilla Bonzo låg i köket och sov :)
Jag brukar normalt inte sova till halv 11 oså de undrade nog hur det var fatt :)

http://vinkos.wordpress.com

 
Zandra

Zandra

28 januari 2011 23:48

Tänk att man märker inte vad beroende man är av sina händer förrän man skadar sig. Man tar dem liksom för givet.
Kul att du ser resultat av träningen! Det ger motivation :)

http://drak.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards