Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 25 januari 2011

Hej vänner...

Av Julia - 25 januari 2011 16:09


  


...lite grått och det har snöat på förmiddagen... bläää... Vi är rätt så less på snö, men det har ni väl hört till leda vid det här laget.


Jag såg sista avsnittet av Mordet i Midsomer ett bra men vemodigt avslut på en lång poliskarriär. Barnby's kusin, den nya kommisarien Barnaby presenterades i slutet av filmen.

Vi lär väl se när och om nya avsnitt dyker upp. Framför allt om vi kommer att tycka om serien efter att den riktige Barnaby har försvunnit.


Annars har jag lyssnat på den fjärde delen i serien om Hamilton, I nationens intresse. Jag är ju nästan beroende av dessa berättelser om Hamilton och lyssnar ofta på dem.

Fast jag hävdar bestämt att de 4 böckerna "efter" själva serien och biografin Ondskan långt före tillhör den långa berättelsen om Hamilton, även om han inte finns med i 3 av dem. Alla andra finns ju där. Barndomskamraterna Erik Ponti och Pierre Tanguy. Polisen Eva Jonsén som gifter sig med Pierre i slutet av Tjuvarnas Marknad. 

Alla berättelser är givetvis olika och jag har favoriter bland dem, men jag gillar dem alla.


Jag längtar extra mycket efter fredag och maken. Han har med sig de första 5 ljudböckerna om Ayla på mp3 CD på engelska.

Jag läste att bok 6 kommer i slutet av mars och heter The Land of Painted Caves! Jag vet inte om och när den kommer i svensk översättning. Det spelar ingen roll, jag vet ju var jag får tag på orginalet  


   /Julia

 
 
Aamor

Aamor

25 januari 2011 17:58

Hos oss har det regnat hela dagen och det har inte ljusnat alls.
Matte tyckte också att det kändes konstigt att det var sista avsnittet med Tom Barnaby, undrar hur den nye kommer att bli, spännande att se.

Kramizar & Vovisar

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Dui och Deco

Dui och Deco

25 januari 2011 18:15

Vitt, vitt och mer vitt och grått mest hela dagen.Vi vill ha sol nu! Visst är det härligt med böcker hälsar matte. nosbuff

http://duideco.blogspot.com

 
Findus, Isak och Rasmus

Findus, Isak och Rasmus

25 januari 2011 18:58

Vilken skatt att få en hel hoper talböcker på en gång! De är ju dessutom ganska tjocka volymer att läsa, så då borde det vara samma sak med de inlästa versionerna. Kurr och burr.

http://stationskatterna.blogspot.com

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

25 januari 2011 23:05

Regn , disigt o lite solsken åh lagom till kvällen så fryser det på :(
Här har dom 2-benta kollat på handbollsmatchen Sverige-Danmark åh det var ett fasligt Nejande varje gång Danmark gjorde mål. Attans att Danmark gick o vann :(
Matte läser just nu 100-åringen som försvann o hon tycker visst den är rolig för hon ligger och fnissar :)
Talböcker verkar ju himla smidigt annars o tänk då kunde ju både jag o husse oxå lyssna på vad det är som är så roligt !

http://kjellebus.blogspot.com

Julia

26 januari 2011 08:55

Ljudböcker är TOPPEN, för man kan göra annat under tiden man lyssnar på en bra bok. Man kan lyssna tillsammans och lyssna i mörkret i sängen! Matte som gärna gör flera saker samtidigt har händerna fria och hon sitter ofta framför datorn när hon lyssnar på en bra bok samtidigt.
Speciellt är det bra om man måste göra lite tråkigare saker som att städa, rensa ogräs och sånt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards