Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 22 januari 2011

Av Julia - 22 januari 2011 16:00


  


...Stationskatterna ville veta i sitt kommentar till förra inlägget vad mer än kattkalendern snälla Wikki skickade 


ALLT DETTA förutom kattkalendern låg i kuvertet vi fick:

   visst är de snälla, Wikki och hennes matte!


   /Amanda

Av Julia - 22 januari 2011 13:30


  


...det är rätt så grått nu, fast solen sken en stund på morgonen.Termometern visar ett par plusgrader och det har snöat lite inatt. Vi är rätt så trötta på det äckliga vita, vi längtar efter våren!


Maken hade med sig veckans Morden i Midsomer och dessutom kattkalendern jag beställde av Wikki, hon var jättegullig och skickade med lite extra saker, tack så mycket.

Jag får ju bara post på fredagarna då maken kommer med det som kom under veckan och det inte är alltid han avslöjar vad som kom. Ibland behåller han nåt som en extra överaskning, det är alltid kul med nåt som man inte räknar med.


Nästa vecka räknar jag dock med 5 engelska böcker på mp3-CD. De är de fem första av Jean M Auel om Ayla.Det har kommit 6 böcker om henne, vad jag vet. Den sista fattas än så länge.

 Jag fick tag i dem på cdon.se, där vi köper det flesta filmerna och ljudböckerna till min förvåning. Jag trodde att jag skulle få beställa dem från Amazon USA i februari, vilket jag hade gjort om inte de fanns i Sverige.

Jag tittar igenom deras sidor om mp3-CD ljudböcker regelbundet och hittade dem i december där, med utgivningsdatum på måndag . De postades igår, så nästa fredag har maken med sig dem. Jätteroligt,

Jag läste om böckerna nyligen i pocket som har hängt med sen de kom i början av 80t-alet, den första Grottbjörnens folk kom ju redan 1981.


Nu så puttrar middagen på spisen också, idag blir det min goda köttfärssås. Den behöver flera timmar på sig för att bli riktigt god och den har god tid på sig tills vi ska äta vid 5-tiden.

Just nu är det 15km för herrar på TV och vi håller ett öga på dem som tävlar. Förhoppningsvis går det bra för de Svenska herrarna.


   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards