Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 27 december 2010

Godmorgon milda måndag...

Av Julia - 27 december 2010 08:00


  


...termometern visar -0,7 grader bara. Jag skrattade åt makens sömniga kommentar när jag gick upp. Han sa:

- Visserligen är det måndag, men det ger jag katten i    jag har semester   ... Sedan vände han på sig och somnade om Zzzz.... Han sov nog innan jag hade hunnit ur sängen   .


Vi tänker då inte störa honom, han får sova precis hur länge han vill och behöver. Vi gör ju inget väsen av oss. TVn är på lite tyst för att ge mig lite nyheter och väderprognos. Att fixa thé och 2 mackor åt mig bullrar inte heller. Smulan och Amanda ligger dock i min säng och sover, jag har stängt sovrumsdörren om dem.

Jag får väl se vem av dem som kommer först, troligen Amanda. Hon vill gärna hålla matte sällskap.


Nu har mitt thé dragit färdigt, det är lika bra att jag får mig morgonens första mugg.

   /Julia

 
 
Aamor

Aamor

27 december 2010 09:37

Det var klokt sagt av maken, varför ska man upp när man kan sova vidare för det gäller att passa på när man är ledig.
Det är ju som så att vi fyrbenta måste ha koll på alla våra tvåbenta och det är lite problematiskt ibland, mattes katt var likadan som jag, tror det beror på matte och inte oss djur!

Kramizar & Vovisar

http://aamor.bloggplatsen.se

Julia

27 december 2010 11:07

Det är liiite besvärligare att hålla koll på dem när de är på 2 olika ställen, men vi gör så gott vi kan ;-)
/Amanda-Bus

 
Dui och Deco

Dui och Deco

27 december 2010 16:12

God fortsättning på er! Njut av att vara tillsammans nu! Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

 
Findus, Isak och Rasmus

Findus, Isak och Rasmus

27 december 2010 22:11

Härligt med semester och att få känna sig alldeles utvilad när man stiger upp! Hoppas att ni har haft en riktigt fin dag alla tillsammans. Det har kanske inte varit något riktigt uteväder, åtminstone inte här hos oss, men att mysa inomhus är inte fel heller. Kanske har pipmusen varit framme igen? ;) Kurr och burr.

http://stationskatterna.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards