Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 10 november 2010

Mjauis... Kolla, familjen Bambi!!!

Av Julia - 10 november 2010 11:42


  


...vi ha ofta rådjur på tomten så här års, men aldrig tidigare har vi sett dem mitt på dagen. Idag kom de tillbaka eller mer troligt några nya som hälsade på.


Nu var matte snabb (nå ja, så snabb hon nu kan bli) med att ta fram kameran

   Titta, dom är tre!!!

   Kuliga krabater, skönt att Bambi är mindre än Hälge, som besökte oss för inte så länge sen.


Vi satt länge och tittade på dem, ända tills de gick sakta bort mot skogen. Hoppas att de kommer tillbaka en annan gång och hälsar på oss.

Det är inte klokt så mycket vi får se här. Pippisar i mängder, Bambi Familjen och Hälge. Nån skällis ibland och en och annan kisse.


Nu när de har försvunnit kan man återgå till sin välbehövliga vila, den här gången i soffan. Matte sitter ju vid sin dator som vanligt och vi vill ha henne nära.



Mjauis  / Amanda & Smulan  

 
 
Oscar

Oscar

10 november 2010 16:53

Söta bilder! :)

http://chewiebruno.wordpress.com

Julia

10 november 2010 19:19

Tack och välkommen åter ;-)!

 
Aamor

Aamor

10 november 2010 18:19

Vad kul att få besök två gånger samma dag. Helt klart är Bambi lite bättre att ha på besök än Hälge bara de inte förstör för mycket!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Max och Måns

Max och Måns

10 november 2010 20:16

Nä vad fina! Sådana har vi aldrig sett på våran tomt!
/Nosbuff

http://sorpingskatterna.blogg.se

Julia

11 november 2010 07:52

Visst är dom gulliga, men de kan förstöra också.

 
Findus, Isak och Rasmus

Findus, Isak och Rasmus

11 november 2010 06:53

Wow, fick ni ännu fler besök av rådjuren? Ni har rena viltstråket utanför rutan, ju. Spännande att få se så många olika djur. *kurr*

http://stationskatterna.blogspot.com

Julia

11 november 2010 07:51

Jätteroligt. Det ät väl falläpplen som lockar, men de äter upp en del hallonbuskarna om det är en snörik vinter, det gillar inte matte och husse.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards