Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 30 september 2010

Av Julia - 30 september 2010 10:20


  


...vi hade frost inatt   . Termometern visade 1,9 grader när jag först tittade vid 7-tiden. Nu har den klättrat upp till 8,9 grader. Solen skiner, alltid lite tröst i kylan. Jag hoppas att vi får lite mer värme, våra äpplen behöver mogna lite till innan de kan plockas. En del av dem har trillat ner, Bambi lär ha kalas här på nätterna.


Jag fick städfnatt igår. Jag har en liten yta bredvid diskbänken med kryddor och diverse orientaliska såser och annat (olja, vinäger) i flaskor.

Den platsen har jag velat göra nåt åt länge, men bara sköt upp det, alltid hittat nån anledning att inte göra nåt åt det.

Igår hann samvetet ikapp och jag rensade ut en del, torkade av alla flaskor och burkar.  Torkade av bänken de stod på och la tillbaka allt igen.

Eftersom det krävde att jag stod upp under hela tiden (ca 1 timme), så har jag ganska ont nu  


Att jag aldrig lär mig, jag tar i alldeles för mycket, när jag mår bra! Sedan får jag lida för det i flera dagar.

Usch... Jag ville klart inte lämna eländet halvfärdigt, när jag äntligen börjat   utan jag bet ihop och gjorde klart. Så idag är det en mycket sittande dag, bara att gå de tre stegen till toa gör ont. Jag är ganska ostadig på benen, på grund av värken. Lika bra att ta det varligt och vila. Det går ju över på nån dag. Bäst att ta några tabletter mot smärtan. 


   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards