Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 29 september 2010

Godmorgon soliga onsdag...

Av Julia - 29 september 2010 08:45


  


...jag borde skriva kyliga också. Vår termometer visar bara 8,6 grader än så länge. Blåsten har avtagit, just nu rör sig löven på träden utanför bara lite. Skönt efter gårdagens vindar. Då var det halv storm ute. Knappast behagligt, jag försökte att ha dörren öppen en stund, men det var inte skönt. Smulan och Amanda gick ut på verandan en sväng, men var snabbt tillbaka. Ingen gillar när det blåser. 

Förhoppningsvis har vinden avtagit för några dagar. Det vore mysigt att kunna njuta av solen utan att jag blåser ur rullstolen.


Jag såg båda filmerna igår, jag kunde inte låta bli. De är så bra. Jag tror att jag fortsätter min nostalgitripp och tittar på Rasken idag, den är längre, får se hur mycket jag orkar se av den idag.

Jag har lite TV rutiner sedan BOXER kom in i mitt liv här på vischan. Jag som nästan aldrig såg på TV förr, när jag bara hade SVT och TV4.


Jag börjar dagen med mina liggande övningar, sätter på théet, bäddar och klär på mig. Sen slår jag på gomorrgon för att se nyheterna, mäter mitt blodsocker (4,8 idag). tar en sväng på fejjan och kollar på vad mina vänner har för sig.


Efter det är TV4fakta som är intressant. Många bra program visar de på förmiddagen. TVn står på sen till lunch, jag gör ju 1000 andra saker under tiden, men håller lite koll på den ändå. Just nu är det Okänd diagnos som visas.

Jag gillar också Små Mirakel, många program som de visar kan man lära sig mycket av. Det gillar jag.  

Såpor och annat av den typen (strunt) ser jag inte, jag tycker inte om dem helt enkelt. Om jag ser nån DVD blir det efter lunch, om inte lyssnar jag på bok och löser korsord.

Till allt detta kan jag träna, gångträningen gör jag oftast i samband med toalett besök. Tar min bock och går fram och tillbaka, det är inte många steg, men det blir ofta. Alla sätt av motion är ju bra, utom de tråkiga   . Jag är ju rätt begränsad på grund av att jag bara kan gå några steg åt gången på slät underlag, så min hobby, som är att plocka svamp, är tyvärr utesluten. Jag saknar det jätte mycket, jag var flitig i svampskogen.

Det kunde hända att när jag kom hem från jobbet, tog några minuter i skogen här och fixade svamp till middag. Nyplockade kantareller, KarlJohan och trattisar är ju höstens kulinariska höjdpunkter. Men det var länge sen  

Ingen idé att gråta nu, det är ju som det är, men lite kan jag få längta efter det som jag inte längre kan. 


   /Julia

 
 
Aamor

Aamor

29 september 2010 16:22

Svamp älskar min matte och skulle gärna lära sig så hon kunde plocka men jag gillar det inte alls!
Fint väder hos oss idag men hu så kallt i morse, inga minus men ändå kallt!

Kramizar & Vovisar

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Findus, Isak och Rasmus

Findus, Isak och Rasmus

30 september 2010 06:42

Så underbart lockande det låter när du beskriver höstens alla svampar och dina tidigare svamputflykter! Så tråkigt att du varit tvungen att ge upp den hobbyn. Klart du måste få längta, det är ju bara mänskligt. /Stationskatternas matte.

http://stationskatterna.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards