Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 28 september 2010

Av Julia - 28 september 2010 14:22


  


..det är fortsatt fint väder. Soligt, men kyligt, termometern har bara orkat upp till 13,9 grader. Tråkigt att det blåser så mycket. Jag satt lite i dörren när jag vädrade, men det var för kallt att sitta där. Jamisarna ligger och sover.

Jag tittar på DVD. En gammal svensk klassiker

Jag får nog titta på Nybyggarna imorrn. De är ju drygt 3 timmar långa per DVD, men filmera är absolut favoriter. Dryga tre timmar  TV räcker mer än väl idag. 

Vi har Rasken också, den tycker jag också mycket om. Ännu en oförglömlig klassiker. Nej, nu återgår jag till filmen. Ha det bra vänner.

 

/Julia

Av Julia - 28 september 2010 07:26


 


...det är bara 6,7 grader men   solen skiner för fullt. Det har utlovats en fin höstdag, dock lite kyligare än de senaste dagarna. Huvudsaken är att solen skiner.

Humöret är ju mycket bättre redan. Vi har sovit gott. Jag är lite stel, men det går över. 


Min agenda innehåller inga måsten för idag, men jag ska dock fixa lite på främst mitt bord. Jag ska försöka att göra om en del, det är alldeles för mycket småprylar som ligger. Jag hoppas att jag hittar nån liten ask eller nåt att lägga småsakerna i. Jag har ju ett glas som jag har pennor och sånt i, men det finns mycket smått som bara löst ligger på bordet. Det är dagens enkla projekt.


Morgonens blodsocker ligger på 4,9. Helt normalt. Skönt att den har fixat till sig, jag äter bara en sorts tabletter nu mera för min diabetes. Två på morgon, en till lunch och en vid 4 på eftermiddan. 

Jag äter ju mer regelbundet, än innan jag blev sjuk och jag tränar dagligen gör ju sitt till.


Smulan sitter i fönstret och tittar på pippisarna som flyger utanför, Amanda har gjort henne sällskap. De har ätit och ska väl snart sova en stund till.

Jag ska äta frukost, sen ta ett varv ute på nätet och läsa tidningen. Allt är som vanligt. Min dag lunkar på precis som den alltid gör, när vi är ensamma.


   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards