Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 27 september 2010

Av Julia - 27 september 2010 19:08

...jag la till lite bus i högra kanten och bytt klocka.

Den svarta katten kan du leka med. Om du för runt muspekaren försöker han fånga den. Klickar/pekar du den mitt på magen så spinner han högt (om du har ljudet på, på din dator).


Vad den andra kissen gör har jag inte lärt mig än, men det kommer   ... Han är rätt kul att titta på.


Hamstern kan du mata, om du klickar nånstans runt honom så kommer det en matkula som han äter upp. Han dricker och springer i sitt hjul också.


Jag kände mig på bushumör och tog några "Widgets", Kanske blir det för många? Äsch de får vara ett tag i alla fall!


   /Julia

Av Julia - 27 september 2010 08:00


  


...lite grått och blåsigt. Termometern visar 10,6 grader och det finns blåa gluggar i molntäcket. Förhoppningsvis får vi se lite av solen idag också.


Idag fyller min älskling 58 år. 

  

Grattis min älskling!


Vi åt en trevlig lunch innan han åkte iväg igår. Min blygsamma överaskning blev han glad över, jag köpte en film som jag visste att han gärna ville se igen. Vi hade egentligen filmen inspelad på video, då den visades då för länge sedan.

  

Jag hade turen att se den i affären för en liten peng och kunde köpa den utan hans vetskap. Han blev faktiskt jätteglad över den och undrade hur jag lyckades köpa den utan att han såg det.

Enkelt, jag sa att jag skulle kika på något och rullade iväg till DVD-stället, jag såg ju filmen tidigare när vi gick förbi, men sa inget då. Sen var det bara att betala den i snabbkassan, lägga den i väskan och rulla in i affären igen. Det tog bara några minuter innan jag var tillbaka. Han frågade vad jag hade letat efter, jag hade inget ju med mig som han såg. Så jag fick snabbt hitta på en udda pastasort som inte fanns. Pasta äter han inte, så det var inga problem.


Vi röjde lite i garderoben och högst upp i en hylla hittade vi en kär gammal swettis som jag inte ens trodde fanns kvar. Jag köpte den på 90-talet i Canada.

  

Ärmarna har gulnat lite på grund av ålder och av hur den var vikt för att skydda motivet.

Det gör inte så mycket, jag har provat den och nu kom jag ihåg varför den blev undanlagd, det var för liten då. Nu passar den ypperligt. Den är av en tjock och varm kvalité, den blir härligt varm och flitigt använd. Kanske rent av kommer den att bli utsliten efter att ha legat bortglömd i drygt 15 år.


Nu är det verkligen dags att äta lite. Mitt blodsocker ligger bra som vanligt. 5,3 visade mätaren för en stund sedan. Helt normalt, bra!


   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards