Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 26 september 2010

Godmorgon blöta söndag...

Av Julia - 26 september 2010 06:54


  


...temperaturen är 10,9 grader och det finn tydliga spår efter nattens regn. Dessutom blåser det ganska mycket. Vi får se hur det utvecklas under dagen. Vi hoppas att solen tittar fram idag också. 

Jag glömde nog att nämna vilket fint väder det var igår. Strålande sol och runt 20 grader på dan, det var härligt ute. Så egentligen gjorde inte trängseln så mycket. 


Alla sover, som vanligt är det bara jag som smög upp, tyst som en mus för att inte störa maken. Smulan och Amanda har ätit lite, men har gått tillbaka för att göra sällskap med husse, mattes säng är ju ledig. Lika bra att sova lite till.


I ett tidigare inlägg påstog jag att Hundarna i Riga var första boken i serien om kommisarie Wallander, vilket var fel, den är tvåa i serien. Första boken är Mannen utan ansikte.  De båda har vi lyssnat på. Idag står bok nummer tre på tur, Den vita lejoninnan. Dessa första böcker har vi på kasetter, men det var länge sedan vi lyssnade på dem, även om kom ihåg själva handligen, var det kul att höra dem igen. 

Vi ser fram emot att lyssna på resten, men det får vänta till nästa helg. Maken ska ju åka hem på eftermiddan som vanligt. Lika trist varje söndag, men inget att göra åt.

Tråkigast är att han fyller år på måndag, men jag har en liten överaskning i beredskap åt honom till lunch. Jag passade på att köpa en present åt honom igår som han inte vet om. Bara en liten sak, men det är svårt eftersom vi handlar tillsammans. Jag lyckades smita ifrån honom några minuter i alla fall. Hoppas att han blir glad.


Nej, nu är det lika bra att fixa théet till oss båda, jag behöver äta lite.


 /Julia

 
 
Findus, Isak och Rasmus

Findus, Isak och Rasmus

26 september 2010 09:34

Bra att matte lyckades köpa en present i smyg. Det är roligt att komma med överraskningar! Vi får skicka ett förtida grattis till husse. Kurra lite extra för honom idag. Smart att krypa ned i lediga sängen. Det brukar vara så gosigt varmt och skönt, när den nyss blivit ledig. Kurr och burr.

http://stationskatterna.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

26 september 2010 09:44

Vilket gottigt väder ni hade, vi hade grått, mulet men varmt.
Kul när man lyckas överaska någon med nått, hälsa och gratulera maken från oss!

Kramizar & Vovisar

http://aamor.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards