Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 25 september 2010

Av Julia - 25 september 2010 15:21


  


...hemma igen efter vår utflykt. Hade jag vetat att det var nån form av firande i centrumet vi var till, hade jag absolut valt en annan dag att åka.

Massor med folk, barnvagnar och rullsolar över allt. Ponny ridning för barnen, socker vadd, lotterier med mera i samma glada stil.  Att det dessutom är lönehelg bidrog väl till folksamlingen och trängseln.

En trevlig överaskning var priset på rotfrukter. Bara 2:95/kg för morötter, kålrot och vitkål. Så idag blir det rotmos med Värmlandskorv till middag!

Det var länge sedan. MUMS! Det gillar maken också, fast han är lite tveksam till grönsaker annars. Vitkålen får jag gärna äta under veckan som kommer, den äter han definitivt inte. Inte heller blomkål, som jag älskar.


Han är nöjd med tomater, gurka, lök och sallad. Resten slipper han gärna, men hemmagjord rotmos gillar an skarpt!


Vi uträttade våra ärenden, biblioteket, apoteket och mataffären. Vi lånade nya ljudböcker, hämtade lite mediciner och fyllde på kyl (mjölk, yoghurt, ost och Lätta) och frys (glass i stora lass   ).


Föraren av färdtjänsten var så opraktisk att jag blev till och med arg   på hemresan. Att män är så opraktiska är jag inte van vid.

Han var i vägen överallt. Han stannade mitt i utfarten till parkeringen när han hämtade oss. Sedan släppte han av oss där jag nästan inte kom av på grund av platsbrist bakom bilen.

Jag bara suckade när samma stjärna     kom för att köra oss hem.  Denna gång skulle jag ner för en hög trotoarkant, inte så kul för jag är livrädd för att stolen ska välta. Hade han kört ca 10 meter till hade det inte varit några problem alls, hemma tänkte han stanna på samma ställe (i vägen), men då röt jag till att han minsann fick köra in på parkeringen, så att grannarna kunde få plats för att köra förbi om de ville.


Några bilder blir det inte idag, för jag glömde ladda batteriet till kameran, men de kommer senare.


   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards