Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 24 september 2010

Av Julia - 24 september 2010 19:42

...eftersom fler har frågat.

  

Jag har köpt mobilsmycket här J-et blinkar när telefonen ringer

En kul detalj som jag inte hade en aning om när jag beställde den, det var maken som upptäckte den.


Bilder kommer imorrn på de saker han hade med sig till mig idag. Då ska vi i väg till biblioteket för att lämna igen de ljudböcker (på mp3 CD) vi lånade då vi röstade i början av september. Vi ska passa på att handla lite på samma gång.

Egentligen behöver jag inte lämna igen dem än, men vi har lyssnat på dem, så det är lika bra. Vi behöver handla en del och vi kan lika gärna åka dit, som till vår vanliga affär.

Nu ska vi lyssna på Kommisarie Wallanders första äventyr, Hundarna i Riga. Den får bli kvällens underhållning. Vi har sett filmen med Rolf Lassgård i huvudrollen för länge sen.


   /Julia

Av Julia - 24 september 2010 08:30


  


...regnet hänger i luften och termometern visar 14,8 grader. Meteorologerna säger dock att det blir en fin höstdag med uppehåll, sol och uppåt 20 grader på vissa håll. Jag kan bara hoppas på att få se sol idag igen. Vi har haft två fina och soliga höstdagar.


Jag vaknade mycket piggare idag, än igår. Jag har inte ont, annat än lite träningsvärk efter gårdagens övningar. Den värken känns inte alls som "vanlig" ont. Träningsvärk känns helt annorlunda, som "bra och nyttig" ont. Det är svårt att förklara, men så är det.


Idag blir det en kul dag oavsett väder. Det är ju fredag och maken kommer med överaskningar. Fast jag vet vad han har med sig.

De två mobilsmycken jag beställde för inte så länge sedan har kommit. Ta två, betala för en. Toppen! Jag valde dessa två.


  

Visst är den söt? Passar en kattägare perfekt.


  

Tyvärr så fanns det ingen Nalle Puh på rea, så det andra fick bli Tigger.

Klart att det är barnsligt att hänga saker på mobilen, men det bjuder jag på. 


Dessutom har ljudböckerna med Henning Mankell's Wallander samlingsbox också kommit. Tio böcker om komisarie Kurt Wallander's öden och ävetyr i Ystads Polisdistrikt på tio skivor med mp3 filer, en skiva per bok. Över 150 timmars underhållning. 

Vi har några av de första böckerna på kasetter. Nån på vanliga CD skivor och en som Book2go. Man ser definitivt att utvecklingen går framåt med stormsteg.

Böcker på mp3-CD är så bra, för man slipper byta cd-skiva efter 60-70 minuter, för att inte tala om kasetterna, byta sida efter bara 45.

Många av banden gick sönder. Flera har maken "klippt-och-klistrat" efter att kasettbandspelaren tuggat i sig några meter av bandet. De som "bara" blev skrynkliga hackar ljudet på. De som gick av fattas en bit på. Eftersom man vänder på banden så skadades båda sidorna självklart.

Definitivt bättre med CD, oavsett format, men vi föredrar de med mp3-filer, som börjar bli allt vanligare. 


Nu är det dags för frukost. Théet är klart och mackorna i brödrosten. Ha en härlig fredag!


   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards