Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 14 september 2010

Av Julia - 14 september 2010 12:25


  


...nu har jag sett filmen, en tragisk men hoppfull historia.

  

Himmel så mycket elände den stackaren har fått gå igenom. 

Våldtagen flera gånger av fadern och en mor som skyller allt på henne, att det är hennes fel att modern är så olycklig, därför gör modern allt för att förstöra livet för Presious.

Samtidigt är det en hoppfull historia, man ser henne växa, få självförtroende och hjälp från utomstående människor. En lärare, en socialassistent, sjukvårdspersonal och klasskamrater bland annat.


En klart sevärd film!


   /Julia

Av Julia - 14 september 2010 09:13


  


...lite kyligt, 8,9 grader, men solen   skiner!!! Just nu i alla fall. Regnet upphörde igår kväll, så jag slapp att ha en blöt katt i sängen.


Jag lovade att visa en bild på Smulan när hon tar sig en tupplur i fruktskålen.

   Hon får precis plats i den, när den är tom. Om den inte är det, petar hon gärna ut frukten för att få plats att sova där. Det enda som hon inte rör är bananer, dom är läbbiga och luktar urk tycker hon. 


Jag ska försöka att se filmen idag, för jag är nyfiken och vill veta om den är så bra som kritikerna säger, men jag tror det. Jag berättar mer när jag har sett den.


   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards