Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 11 september 2010

Av Julia - 11 september 2010 09:21


 


...vi sitter och ser på en dokumentär om katastrofen som hände i New York för 9 år sedan på TV4Fakta.

Jag minns den dagen så väl, för jag satt framför TVn den gången och såg live-sändningarna under hela dagen. Då planen rammade de två tornen, som jag själv hade besökt flera gånger. Senast våren 1996 var jag högst upp och beundrade den hänförande utsikten över staden därifrån.

Det var fruktansvärt att se. Jag väntade på att byggnaderna skulle kollapsa, men hoppades att de skulle stå kvar. Dom gjorde inte det. Det var som ett korthus., när de rasade 


Dagens agenda är tom, vi ska inte göra något speciellt. Regnet hänger i luften men det är ganska varmt 16,2 grader visar vår termometer just nu. Om det inte regnar tar vi nog en sväng runt i byn. Vi måste slänga sopor och då ka vi lika gärna göra sällskap, då får jag också lite frisk luft. 

Maken plockade lite fallfrukt, de räcker till att göra en äppelkaka till efterrätt. Det blir jättegott, även om äpplena inte är riktgt mogna. 


   /Julia

Av Julia - 11 september 2010 08:47

...ännuen kisse är i nöd. Denna gången är det en av Klosterkatterna som behöver hjälp. Länken går till deras blogg och ni kan själva läsa varför. Just nu har vi ingen möjlighet att hjälpa dem, men efter den 20:de, då matte får påfyllning då...


   /Amanda

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards