Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 4 september 2010

Av Julia - 4 september 2010 17:56


  


...vi har hunnit med mycket idag. Vi har röstat i förväg, det var skönt att kunna göra det själv.

Vi gjorde det i biblioteket i vår närmaste förortscentrum. Jag skaffade ett bibliotekskort hos dem också. Jag har visserligen en som gäller i Sthlms kommun, men detta är en egen kommun, så den jag hade gällde inte där. Passade på att låna några ljudböcker på mp3 CD. Jag får ha dem till början av oktober, så jag hinner gott att lyssna på dem. De har Book2go också med micro-minneskort. Dessutom vill de gärna ha mina  åsikter om ljudböcker i dessa nya format. Raskt fyllde jag i deras frågeformulär och gav till och med förslag på några böcker.


Boken som maken kom med är jättespännande. Vi upptäckte att en liten Mp3 spelare vi har tar dessa små minneskort. Så maken också kan lyssna på böcker på micro-minnen.

   Så här ser boken ut, synd att jag inte hade nån tändsticka att lägga bredvid.

Den pyttelilla till vänster i asken är själv minneskortet, den andra, oranga är själva adaptern så den kan laddas in i datorns Usb port.

Jag har flera andra adapter som ser lite annorlunda ut. En sort ser ut som "vanliga" minneskort till t ex digitalkameran. Den sorten går att stoppa in i datorn direkt. Mitt modem tar också dessa små micro-kort, då byter man ut sim-kortet mot micro kortet.

Äsch det är svårt att förklara, men om någon är nyfiken så kan jag fotografera de olika bredvid varandra och lägga ut bilder på dem.


Det viktigaste var ett litet paket till Stationskatterna som skulle läggas i brevlådan, förhoppningsvis har dom den på måndag. 

Sedan handlade vi lite förnödenheter efter en runda i centrumet. Det var ganska mycket folk runt valstugorna. Alla ville ge oss valsedlar, men då hade vi redan röstat, så vi ville inga ha.


Jag gjorde det enkelt med middagen, köpt grillad kyckling med mimosasallad och gott bröd. Mums!


Ha en trevlig lördagskväll!

   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards