Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 3 september 2010

Av Julia - 3 september 2010 09:15


  


...veckans klart bästa vardag! Arbetsveckan är över och maken kommer med post och överaskningar  . Denna vecka är en ny ljudbok som han har med sig. 

Boken är för oss i ett nytt format, den ligger på ett minneskort, som passar i både datorn och mobilen.

Med den här boken har jag 66 böcker i datorn och fler lär det bli. Dessa böcker har jag på CD-skivor, men de har Mp3 filer och en hel bok får plats på en skiva. Inte som "vanliga" ljudböcker som kräver fler CD-skivor. 

Vi har många som CD-böcker (på vanliga CD skivor/filer) och till och med böcker på kasetter Det var på kasetter de första ljudböckerna kom, men dem har jag inte lärt mig att överföra till datorn (än).

 


Vi båda tycker mycket om Henning Mankells böcker och har de flesta, men inte denna, förrän nu. Det ska bli spännande att få lyssna på den. 


Annars lär dagen bli en transportsträcka till maken kommer på eftermiddan.

Imorgon ska vi åka och rästa. Skönt att ha det gjort och att få göra det själv. Färdtjänten är beställd till ½11. Efteråt ska vi handla lite mat till mig för nästa vecka. Jag får fundera lite vad jag vill ha.

Massor med frukt i alla fall. Jag äter 3-4 stycken varje dag. Hoppas att våra äpplen mognar snart, men de är sena sorter och behöver september på sig att mogna. En del ser klara ut, vi får se. Maken får plocka några, jag kan alltid göra äppelkaka av dem om de inte är riktigt mogna.


   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards