Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 17 augusti 2010

Av Julia - 17 augusti 2010 11:17


  


...ett inlägg till Stationskatterna Findus, Isak och Rasmus och deras matte.

Matte ville veta var vi köpte vår musebus, det var i zooaffären som finns i Arninge köpcentrum (Sthlm). Ledsen, men jag vet inte vad den heter.


Så här ser musebusen ut 

  och så här ser undersidan ut

   Som ni kan se är det inga hjul inunder.

Han har en liten plastring till svans, den drar man i. Ut kommer ett snöre som är ca 20-30 cm lång, När man släpper snöret vibrerar musen framåt, kvickt som 17 och snöret åker tillbaka in i musen. Hoppas att bilderna är till någon hjälp. 


Mjauis    /Amanda


Av Julia - 17 augusti 2010 08:02


  


...vi vaknade av regnsmatter mot taket idag. Äntligen regnar det hos oss också. Luften är härlig att andas igen. Inte kvav och tung som de senaste dagarna. Värmen har också gett med sig. Det är svala 18,1 grader. Dörrn mot verandan är på vid gavel.

Sovrumsfönstret har varit öppen (nätfönster     isatt för att hålla jamisarna på rätt sida)  sen i juni. Än är det inte dags att stänga den.


Idag har vi inga måsten, så det lär bli nån bra bok vi kommer att lyssna till och kanse se en bra dvd. Om jag får bestämma blir det en av mina absoluta favoriter

  

Det är den danska serien Matador.


Jag bara älskar den. Vi har sett den flera gånger, men njuter varje gång. En fin skildring av en liten håla i  Danmark mellan åren 1929-1947.


Men först, frukost!

    /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards