Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 27 juli 2010

Av Julia - 27 juli 2010 19:43


  


...som de flesta av er vet, är jag mycket road av matprogram. En av favoriterna är Gordon Ramsay. Med fasa har jag tittat på hans serie Gordon's kitchen nigthmares på 5:an.

Gordon Ramsay

  

Bilden är lånad på nätet!


Nu vet jag varför folk får matförgiftning på krogen. Nu är långt ifrån så snuskigt på krogen som visas i hans program (hoppas jag), men visst finns det en och annan även i Sverige som har fått stänga på grund av att det inte var tillräckligt rent i köket och mat förvarades på fel sätt. 

Jag har sett många av programmen, men så äckligt som det var i kvällens kök har det nog inte varit tidigare. Kackerlackor, rutten mat, flugor i resaurangen urk...


Han har ju för vana att proväta maten, ikväll blev han serverad kött i en vegetarisk förrätt. Servitrisen själv sa att hon skulle polisanmäla krogen och  begära en skyhög skadestånd för att de serverade den maten som vegetarisk.


Jag undrar om han skulle hitta rötäggen bland krogarna här också. Säkert, hälsovårdsmyndigheterna stänger en och annan krog ibland i Sverige också. Det blir stora rubriker i tidningarna, med all rätt.

Ska man driva restaurang, så måste hygienen vara oklanderlig. Det får inte ligga "glömd" möglig mat i kylrum och kök. 


Nej vänner, nu ska jag se lita annat innan det är dags att sova, Natti, natti!

   /Julia

Av Julia - 27 juli 2010 07:45


  


...usch, jag hade kramp i vänstra foten inatt igen. Vid 3-tiden vaknade jag  för tredje gången och var tvungen att ta en tablett. Det var länge sedan det var så illa som inatt, men det gick över och jag kunde somna om igen. Sista timmarna sov jag riktigt gott.


Vädret är mulet och termometern visar 17,9 grader, prognosen för dagen är växlande molnighet och lite vind.

För övrigt mår jag ganska bra, men min vänstra sida vill inte riktigt som jag vill, men det är så vissa dagar. Träningen hjälper ch det är bara att bita ihop och inte ge sig.


Jag har inga måsten idag heller, så den blir som igår. Lite spel, lite bok och bloggar och lite matprogram på TV.

Men först lite frukost. Min vanliga thé och rostad fullkornsbröd.


    /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards