Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 17 juli 2010

Av Julia - 17 juli 2010 14:49


  


...maken jobbar jättehårt med min ramp.

   Som ni kan se, är den snart klar. Bara några små justeringar och ja, jag kan ta mig ner med elrullen  på egen hand utan problem!!!


Nyss var det åter underhållning av:

   De två längst till höger med vita dragspel är våra grannar. De och deras vänner spelar ofta runt om i Sthlm.


När vi var på dagens första promenad hittade vi de första hallonen.

   MUMS!!!


Vi såg en kul skyllt hos grannen, han har satt upp flera längst med sin tomt, trist att den ska behövas.

   Det finns grannar som tror att de inte behöver plocka upp efter sina hundar, konstigt, klart att dom ska städa efter hundarna precis som alltid.

Rasta dem i skogen, det tar inte mer än minuter att gå dit, om det är så jobbigt att ta med en bajspåse.


Jag önskar alla bloggvänner en härlig lördag! Vi ska snart börja med middan. Idag blir det köttfärssås med basilika, paprika i olika färger och persilja. Pasta för mig och potatis till maken!


   /Julia

Av Julia - 17 juli 2010 08:00


  


...lördag morgon. Maken sover med jamisarna. De var uppe en stund, åt och gick tillbaka till husse för att sova en stund till.  

Det är soligt, termometern visar 23,4 grader och det fläktar lite. Hoppas att det inte blir allt för varmt.


Jag fick trevlig post igår, ett brev från försäkringsbolaget.


De har värderat min förlorade vigselring till 4.000:- och jag har fått en rekvisition att ersätta den. Vi får gå till en viss affär, välja ut en ny och betala självrisken på 750:- resten betalar försäkringsbolaget.

Det blir ett roligt måste under semestern. Jag ser fram emot att komma in till stan, där har jag inte varit på flera år... 

I och för sig hade jag helst velat ha min ring tillbaka, men så blev det inte. Jag fattar inte varför upphittaren inte har lämnat in den. Jag hade alla gånger lämnat in en upphittad ring till polisen. 


Nu börjar det röra på sig i sovrummet, lika bra att jag sätter på vattenkokaren, så vi kan äta frukost när maken har vaknat. 


    /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards