Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 13 juli 2010

Av Julia - 13 juli 2010 18:41


  


...vid kvart i tolv hörde jag en mycket lågflygande helikopter, den landade och strax efter kom en ambulans med blåljuset påslaget.

   Jag undrade självklart vem som har blivit sjuk. Jag har inga svar men lyckades ta en bild genom fönstret. Jag vet att den inte är så bra och helikoptern syns inte tyvärr. De stannade i ca 30 minuter innan de försvann. Först helikoptern och sedan ambulansen.

Vem det än är, som blev sjuk så hoppas jag att det gick bra. Jag lär väl höra vem som drabbades. Vi blir ju äldre, många av grannarna är lika gamla eller äldre än vi, flera är sjuka på ett eller annat sätt. Vi är två som sitter i rullstol.

Det är tredje gången ambulanshelikoptern är här. De två tidigare gånger de var här, handlade det om hjärtinfarkt. Som tur är finns Danderyds Sjukhus ganska nära. Både med bil (tar ca 10 minuter) och heikopter.


Vädret, ja... lika varmt, men luften har böjat röra på sig lite. Förhoppningsvis blåser det ordentligt nu när det har börjat och blåser hit lite regn och åska!


    /Julia

Av Julia - 13 juli 2010 07:30


  


....varmt, kvavt, vindstilla och inget regn har kommit än. Trots alla hoppingivande väderleksrapporter. 

Jag undrar hur länge detta värme ska fortsätta. Det vore så befriande med en rejäl urladdning.

Det har ju regnat och åskat på andra håll i landet, men nte hos oss. Tråkigt, men inget att göra åt.


Idag ska jag städa, tänkte jag om orken finns.

Jag har sovit illa inatt igen. Jag har svårt att sova om det är för varmt. Jag skulle behöva vila under dagen, men hur ska jag kunna det när det är 30 grader varmt.

Jag är konstant svettig, trots att jag duschar 2-3 gånger om dan. Det är skönt direkt efteråt, men efter jag har tagit mig tillbaka till rullstolen och klätt mig är jag lika varm igen.

Det är jobbigt. Alla mina krafter går åt att bara ta mig en dusch. Sitta och vila några timmar och skölja av mig i duschen igen. Det är vidrigt att ha konstant svettfuktiga kläder på sig. Tvätthögen blir bara större och större, eftersom jag måste byta kläder efter duschen.

Jag tycker synd om maken som behöver släpa hem, tvätta och ta tillbaka klädhögen.

Till och med min träning blir lidande, dessa varma dagar har jag fått välja, träna lite mindre för att orka duscha en gång till eller låta bli. I denna värme har jag tyvärr inga val, jag måste frächa upp mig med duschen flera gånger om dagen.

Det tar mycket på krafterna. Jag måste ju vara försiktig för att inte ramla. Jag minns tiden innan jag blev sjuk och kunde stå under svala strålar hur länge jag ville, det är inte så idag. På den tiden hade vi en liten pool på tomten, en rund sak 3,5 meter i diameter och 70 cm djup, att plaska i på sommaren, den var ljuvlig. Det är så mycket jag måste avstå ifrån sedan jag blev sjuk. Vissa dagar minns man mer hur det var innan än andra.


Usch... jag är deppig idag, men det går över när vädret blir svalare, jag vet det. 

Jag har inte många dåliga dagar, men idag är det en, igen. Bara en rejäl urladdning kan få slut på det. Åskvädret som jag har väntat på i flera dagar.

Återkommer när humöret har stigit.  


   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards