Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 27 juni 2010

God morgon...

Av Julia - 27 juni 2010 08:05


  


...då var midsommar över för detta år. För många väntar semester och ledighet. Förr i tiden var Sverige nästan stängd under juli månad.

Nästan alla hade semester då, i alla fall många av industrierna och deras anställda tog ledigt då. 

Det gällde även maken, på,80- och 90-talet stängde hans arbetsplats veckorna 27 till 29.

De var tvungna att ta ledigt då, vare sig de ville eller ej. Han vill det inte... han ville ha semester under augusti månad istället.

Vilket har har sedan 2005. Han har det även i år. Det är skönt att vara ledig då de flesta jobbar igen. Inget är semesterstängt under augusti.

Vad vi ska hitta på är inte bestämt. Vi far nog inte så långt, det är svårt att vara beroende av färdtjänst, men nåt kul hittar vi säkert på.


Idag ska vi inte göra så mycket. Han var duktig och ränsade det lilla jordgubbsland vi har. Det finns både blommor och kart, så det blir nog lite jordgubbar i år med. Det finns mycket kart på vinbärsbuskarna också.Vi har vita, röda och svarta. Mums!

Hallon kommer det bli gott om även i år och massvis med äpplen, plommon däremot blir det inte så mycket av, vi fick ju massor av den förra året.


Fruktträden verkar vila vartannat år. Förra året blev det inte så många äpplen. Tur att de är i "otakt", lättare att ta reda på skörden om det inte är massor av allt.


Dagens väder är soligt och det fläktar lite, termometern visar 16,2 grader. Det blir nog en fin söndag!


   /Julia

 
 
Aamor

Aamor

27 juni 2010 10:48

Allt känns bättre när man kan få ta semester när man vill, fast stänger jobbet vissa veckor har man ju inte mycket att välja på tyvärr!
Ja, det är bra om inte allt i trädgården är fullfruktat samma år!

Kramizar & Mjauisar

http://aamor.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards