Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 22 juni 2010

Av Julia - 22 juni 2010 19:23


  


...jag mår bra! Hon tyckte om mina framsteg, att jag kan få vänstra armen över huvudet och lägga handen på huvudet, vilket jag inte kunde i december.


Jag får fortsätta äta de piller jag äter, men det är troligt att min diabetesmedicin kommer att minskas ytterligare. 


Det bästa med dagen var en suverän överaskning i affären. Alla som känner mig vet att min favoritfrukt är plommon, men de som känner mig ännu mera vet att min älskligsfrukt är körsbär över all annan frukt. Jag äter det sällan på grund av priset som brukar ligga på runt 130-150 kr per kilo.

Nu sålde affären lådor med 2½kg för ynkliga 99:- per låda!!!

    

 Jag ställde lådan efter att vi båda har ätit ur den (fattas väl ca 6-7 hg redan) framför datorn, för att ni ska kunna se storleken på den.

Maken är lite orolig att jag ska få körsbäsförgiftning på kuppen   , men de smakar himmelkst! Nu ska jag i alla fall äta lite till, men ta undan 1,5 kilo (har redan gjort det för säkerhets skull) och göra körbärssylt av dem efter mormors gamla familjerecept. Det blir kalas till våfflor, eller lite varmt till glass! Jag ska kärna ur dem redan i kväll och stoppa dem i kylen tills på torsdag, då maken får hjälpa mig med sylten. Jag kokar dem själv och han får hjälpa till med att hälla den heta syten i glasburkar.

Maken har redan beställt våfflor med grädde och körsbärssylt till frukost på midsommar afton. Självklart ska han få det!

Ha en trevlig kväll, det tänker jag ha!

   /Julia


Av Julia - 22 juni 2010 08:20


 


...soligt och ganska varmt redan, termometern visar 16,7 grader.

Idag ska jag och maken till doktorn. Jag får reda på provsvaren och troligen en bekräftelse på att jag mår ganska bra. Mest spännande är att få veta om jag behöver mediciner för min diabetes eller om den har "försvunnit" med bra mat och mycket motion.

Mina mediciner har ju minskats vid varje läkarbesök i två års tid och jag har aldrig haft sockerkänningar åt nåt håll. Ja, ja vi får se.

Bilen kommer och hämta oss 12:15. Efter läkarbesöket passar vi på att gå runt i lite andra affärer än de vi vanligtvis besöker när vi ska handla. Återresan är beställd till 16:00. 

En uppdatering kommer i kväll, om jag orkar, annars får ni vänta till imorrn.


Nu ska vi först börja dagen med frukost för två.

    /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards