Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 19 juni 2010

Av Julia - 19 juni 2010 07:44


  

Det är kronprinsessans stora dag idag. Spännande att få se henne klädd som brud och vigas. Vi önskar dem all lycka i världen. 


Nu lite om vårat äventyr igår.

Som jag sa är jag inte vidare glad åt att ge mig ut i affärerna en fredag eftermiddag, men det var förvånansvärt lite folk. De flesta stog i kassaköerna när vi kom dit vid 19-tiden. Vi kunde handla i lugn och ro. Tack vare det, blir matsedeln betydligt roligare än vad frysen kunde erbjuda.


Planeringen är att vi ska äta Toast Skagen till förrätt med äkta löjrom, sedan ska det bli WienerSchnitzel (vi fick tag på  jätte fint kalvkött i tunna skivor, precis som det ska vara) med smörslungad potatis och persilja till det min egen gurk- och purjolöks-sallad.

Efterrätten blir glass med varm chokladsås.

Detta är makens absoluta favoriter, mina också. Det vattnas redan i munnen av bara tanken.


Bilder kommer senare.


Det blir lite pillrigt, men jag gör det gärna och med makens hjälp kommer det att gå galant.


Jag har även fått presenter redan, vi brukar slå ihop bröllopsdagen med födelsedagen. Bilder på dem kommer också senare.


Jag har fått en granitmortel, som jag länge har önskat mig och en kombinerad skanner kopiator skrivare. Så nu kan jag komma åt och skanna gamla pappersbilder som vi har massor av. Ett stort projekt till sommaren. Det ska bli jätteroligt att få in de bilderna i datorn och sedan på cd-skiva.


Men nu är det hör tid för frukost. Kanske med en skvätt skumpa till och med!!!


   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards