Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 25 maj 2010

Av Julia - 25 maj 2010 14:39


  


...vi är tillbaka från hjälpis med en ny elrullstol. Ny och ny... men ny för mig. En som fungerar lite annorlunda än den gamla. Nu är det framhjulen som styr, liksom på en bil och vändradien är mycket mindre, än på den gamla och den är mycket smidigare.

Jag sitter nog bättre än i den gamla, men det kan jag inte veta efter bara nån halvtimme. Dynan kan också bytas vid behov.

Jag måste prova den några veckor, för att se hur den fungerar här ute i buschen. Det är ju lite speciella förhållanden här än i stan. Grusgångar, gräs och sånt istället för asfalt. Jag har ingen bild på den än, men det kommer.


Jag tog en liten rundtur, det får bli mer i helgen som kommer. Då får den visa vad den går för.


Jag kontaktade försäkringsbolaget om att jag har bytt elrullstol och samtidigt anmäldes förlusten av vigselringen. Vi får fylla i en blankett som återsänds till bolaget, sen får vi se om vi får ut nåt på försäkringen. Självrisken är ju 1.500:- kr, så jag vet inte om det blir några pengar.


Maken har åkt igen, men det är snart fredag och han kommer igen. Nu ska jag vila lite, äta och se lite TV.


   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards