Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 23 maj 2010

Av Julia - 23 maj 2010 17:57


  


...himmel vilket åskväder vi hade på dan. Jag reagerade över lite muller först och vid ett öppet fönster hörde jag att det var åskmuller... Sedan kom det allt närmare och nu såg jag även blixtarna.

Det första jag gjorde var att logga ur nätet för säkerhets skull. Jag surfar ju trådlöst, så är det bättre att vara säker på att inget händer datorn. 

I min första laptop gick modemet vid ett åskväder för ca 10 år sedan. Då surfade jag via telenätet, vilket jag inte gör nu.


Maken har åkt och han hann hem innan ovädret brakade loss. Skönt för honom! Han kommer ju tillbaka imorgon kväll, vi ska iväg på tisdag till hjälpmedelscentralen och försöka fixa till min elrullstol. Jag vill gärna ha med honom på den konsultationen. Förhoppningsvis kan de göra nåt åt den eller byter ut den mot en annan modell. Vilket som, men jag måste kunna sitta bättre än jag gör nu.


Nu ska jag ta mig en runda på fejjan och se till mina olika spel, sedan återgå till  . Vi har sett den första DVDn av 5. Jag tänkte se lite till av serien.  Jag har inget emot att de den igen med maken nästa helg. Fast vädret bestämmer hur mycket TV det blir.

Är vädret fint tänker vi inte sitta inne, då vill jag ut och njuta av grönskan.


Ha en trevlig söngagskväll!


    /Julia

Av Julia - 23 maj 2010 07:58


  


...hade vi igår. Runt 23 grader och sol. Maken var duktig med att klippa gräsmattan och rosorna. Det är alltid lite speciellt med första gräsklippet. Då är gräsmattan full med gullvivor, som han är gullig och plockar till mig innan han kör gräsklipparen. Jag fick en stor bukett av honom!


Jag var ute i flera timmar och njöt av det fina vädret. Flera grannar har jag också hälsat på. Roligt.


En granne däremot var vi flera som sa fula saker om...

Han hade lämnat sina hundar (saluki - tror jag) ensamma ett par timmar mitt på dagen.

De var inne i huset med fönster öppet, så egentligen gick det väl ingen nöd på dem, men hundarna tjöt, ylade, grät (?) medan husse och matte var på annat håll.

Inte kul att lyssna till. Bitvis lät det som om nån höll på och misshandla jyckarna, eller som ledsna barn.

Förfärligt! Jag som är hundrädd tyckte så synd om dem. De flesta var upprörda över ljudet. Husse fick veta att det inte var en bra idé att lämna dem ensamna!!!


Jag såg också att syrenerna bakom huset blommar om nån vecka. En av mina favoriter i trädgården. 


Nu är det dags för frukost, som vanligt vid den här tiden. Ha en trevlig söndag!


    /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards