Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 30 maj 2009

Av Julia - 30 maj 2009 20:03

 

...fantastisk dag.

Kanske lite för varmt för mig, men med keps på huvudet som skydd för solen var det toppen fint ute. Det blev faktiskt två långa promenader. En lång på förmiddagen och en på kortare kvällen.

Jag på vift i byn med min nya elrullstol.

Min stackars make travade tappert med.

Han får nog all den motion han behöver. Bara promenaden till bussen är på ca 2 km.

Den gör han varje fredag och oftast på söndagseftermiddagen, Fast nån gång får han skjuts med nån granne till T-banan.



Efter en fantastisk middag (tack Madde för receptet) tittade vi på Svensk deckare.

 

Maddes kyckling med ost i ugn



Jag hoppas att min bästis har haft trevligt under sin Danmarksresa, men jag får säkert veta imorgon hur det var. Ha det så bra till dess!


/Julia

Av Julia - 30 maj 2009 07:12


...lördag morron. Solen skiner från en klarblå himmel. Temperaturen än ännu bara 12,5, men det blir säkert en varm dag idag med.


Min älskling kom som vanligt igår eftermiddag. Eftersom vädret var så fint, tog vi en härlig promenad runt byn och pratade med några av grannarna. Vi hälsade på våra nyaste grannar. Ett ungt par med en liten   som fick prova sin nya gunga. DET var poppis och glada tjut hördes från deras trädgård.

Barn har ju tidiga vanor och jag har redan sett dom i trädgården trots den arla timmen. Deras hund, en dobberman (såna är jag jätteskraj för   ) behövde också en morgon runda.


Jag var lite arg igår kväll.  Telefonen ringde och väckte oss rätt sent, inte hann jag upp å svara heller. När jag kollade vem som hade ringt var det ett hemligt nummer. Vi har ju goda vänner med dolda nummer och det kan ju ha varit nån som ringde fel också. Det var bara att lägga sig igen och somna om.

Om det var nåt viktigt lär dom höra av sig idag.


Ha en riktigt skön:


/Julia



Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards