Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 29 maj 2009

Av Julia - 29 maj 2009 14:53

                      

Hur bär man sig åt att få träffa samma doktor 2 gånger i rad på distriktsläkarmottagningen???


Min (?) som var sjuk här om dan ringde idag, han var tvungen att jobba eftersom det är hans sista dag på mottagningen.  

Det vill säga att jag får träffa den tredje läkaren vid mitt tredje besök där.


Honom fick jag som ersättare när den första blev sjuk.


Jättetrevlig och så, men hans vikariat har gått ut och han ska jobba i Flen (av alla ställen) under sommaren.


Han ringer/mailar   in de mediciner som jag behöver till apoteket och jag kallas igen till nån ny läkare,

troligen i juli... SUCK...

Huvudsaken var att alla prover var jättebra, alltid nåt att vara glad för.


Det enda positiva med min långa sjukhusvistelse (9 veckor) förra året var att jag såg samma doktor medan jag låg inne i alla fall.


Nu i den så kallade öppenvården ska man ödsla dyrbar tid med att svara på alla det frågor som man har besvarat minst 2 gånger tidigare. SUCK igen... Undrar vad dom skriver journaler för...


Ja, ja det är inget jag kan göra åt saken ändå. Det är bara att gilla läget.


/Julia

Av Julia - 29 maj 2009 10:15

 


En annan sak som jag har tänkt på är att kunna byta teckensnitt. Det vore roligt. Kan man det, är det nån som vet? Berätta gärna i en kommentar, så blir jag glad!


Jag gör dock ett försök i alla fall med att ändra. Undrar om det fungerar...

hmmm...  Tydligen inte   , synd...

alla tips mottages med tacksamhet   .


 /Julia

Av Julia - 29 maj 2009 06:54


Härlig morgon, soligt, lite vind och ca 10 grader lovar gott.

Hoppas att ni har sovit gott och har en mysig helg framför er, precis som vi.

Återkommer med dagens händelser senare, till dess:


Önskar jag alla en härlig:


/Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards