Hjulia, huller om buller

Alla inlägg under december 2009

Av Julia - 6 december 2009 18:07


Sunday  


...nu är helgen över igen. Maken har åkt, men veckan går nog fort och det blir fredag snart igen.


Jag har skrivit till företaget som jag köpte Mp3-boken av, hoppas att de hör av sig snarast och kan tala om vad som hände, varför boken är i enda fil utan kapitelindelning. Hade jag vetat detta i förväg hade jag aldrig köpt boken.


Jaja, det löser sig.

Kvällen kommer jag att ägna åt:

och domarmordet  

Ännu en film om de mysiga poliserna i Strömstad!


Ha en mysig kväll, vänner. Det tänker jag ha!

    /Julia

Av Julia - 6 december 2009 06:36


Morrn m rödvit tekanna  


...söndag och snart är helgen över igen. Det är andra advent redan och julen kommer med stormsteg.

Tyvärr har julen också blivit allt mer en köphysteri. Vi är ju vuxna och vi brukar egentligen inte ge varandra annat än en lite sak, vi köper hellre något tillsammans. Något som vi kan njuta av båda två.

Filmer, ljudböcker m m. Dessutom väntar vi gärna med att handla till efter jul, då priserna halveras nästan på mycket.


Fast vi tjuvstartade lite och laddade ner en deckare efter erlagd betalning. Det var nog sista gången för hela boken (nästan 10 timmar) är i en enda fil   , inte uppdelat i kapitel som hamnar i en mapp som de fysiska Mp3 skivorna vi vanligtvis köper.

Det kan ju hända att det var jag som gjorde nåt fel, men jag tror inte det. Vi har ju gjort så ett par gånger tidigare och då laddades boken ner och var uppdelat i kapitel. Vem lyssnar drygt 9 timmar i sträck??? Vi kan ju inte veta vart vi slutar och var vi ska fortsätta på detta vis,   underligt!

Jag tänker kontakta företaget i alla fall, de har boken på Mp3 skiva också, vi får se om vi inte kan få en sån trots allt. Ja vi får se vad som händer.


Jag önskar alla vänner en riktigt mysigt andra advent!

  


Vädret hos oss blir väl sådär, termometern visar 4,6 drader, så milt och fuktigt är nog vad vi får nöja oss med.


Morrn m brödrost/Julia   /Julia

Av Julia - 5 december 2009 06:22


Morrn m kattunge på piano  


...eller? Klockan än knappt ½7 en lördagsmorgon och här sitter jag. Inte ens katterna är vakna, att maken sover så här daga är ju inte ett dugg konstigt. Han får bara göra det på helgerna. Annars väcks han obarmhärtigt 05:00 varje arbetsdag. Klart att han ska sova så länge han vill när han är ledig.


Att jag inte bloggade igår blev bara så. Jag gjorde en massa annat under dagen och tiden/orken räckte liksom inte till.

Men det inträffade inget egentligen, så kanske jag "fyller i" senare. Nu kom Smulan och hon gäspar lika stort som kattungen på bilden. Hon lägger sig i soffan och ska säkert sova mera.


Jag ska klä på mig och sätta på lite thé, jag behöver nåt i magen till mina diabetespiller. Återkommer!


Fönster weekend    /Julia

Av Julia - 3 december 2009 19:56


Torsdag  


...vänner. Idag har vi haft sol i flera timmar och det var lite mildare än igår. Strax under nollan, klar och skön luft. Jag satt och njöt i dörren i några minuter idag också.


Jag har gjort min dagliga träning fullt ut idag och det kändes riktigt bra efteråt. Skönt att kunna träna som vanligt igen. Jag behöver ju hålla musklerna i min trasiga sida igång och utan träning går det inte.


Nu ska jag dricka kvällsthé och gå en runda bland mina bloggande vänner, sedan se de 2 sista avsnitten av Polisen och pyromanen som jag började titta på igår, men inte orkade se alla 5 avsnitten. Jag ser ett avsnitt här och sedan tar jag med DVD-skivan och ser sista avsnittet i sängen. Så jag säger god natt nu och sov så gott!


Nattinatt   /Julia

Av Julia - 3 december 2009 06:20


Morrn m pelargoner  


...till en lite mildare morgon. Termometern hos mig visar +1,7 grader. Det är så mörkt den här årstiden, det är egentligen det enda jag har emot vintern - mörkret.


Igår var det rätt mysigt med solsken nån timme mitt på dagen. Jag satt i solen under tiden jag vädrade ordentligt, det varade bara några minuter, men oooh så mysigt. Jag hoppas att vi får se solen idag med.


Bee-utifull day, PUH    /Julia

Av Julia - 2 december 2009 18:12


Onsdag bergådalbana  


...äntligen har jag gjort min dagliga träning ordentligt. Visst märks det att det var en vecka sedan sist. Jag lär få träningsvärk   imorrn, men det är det värt!


Kvällen kommer jag att ägna åt

och pyromanen  

Strömstadspolisen

 

Snart fredag, torsdag    /Julia

Av Julia - 2 december 2009 06:47


Morrn m katt  


...det är onsdag, en av de trevliga dagarna i veckan. Halva arbetsveckan har gått när dagen är över och helgen närmar sig igen.

Det är riktigt kallt ute, -5,1 grader visar min termometer. Brrr, men vi har ju haft ovanligt milt i november. Jag tyckte att jag kan skymta lite snö på grannens tak, men det är för mörkt att se ordentligt. Förmodligen är det frost, får se när det ljusnar.


Vi har sovit gott inatt också, men jag vaknade stel. Jag är stel men har inte ont! 

Den råder min träning bot på, En del av den har jag redan avverkat, resten får vänta till efter frukost.

Jag ska även göra gångövningar som tidigare, om orken finns. Men först lite thé och mackor.


Have a nice day    /Julia

Av Julia - 1 december 2009 17:13


Tisdag  


...tack alla ni som har följt mitt rullstolselände. Gulligt av er att bry er.


Nu har jag visserligen fortfarande ont av att suttit så illa i många dagar, men värken släpper mer och mer.

Idag har jag bara tagit alvedon, inga starka receptbelaqgda piller. Skönt att slippa dem.


Annars har min dag gått med en ljudbok, korsordslösning och lite spel på "Fejjan". Jag ska inte göra annat heller, "Leka" lite till, det är avkopplande.


Min dagliga träning har legat i malpåse under de senaste dagarna, den ska jag återuppta imorrn. Jag behöver röra på mig, men när jag knappt kunde räta på kroppen utan att få tårar i ögonen på grund av att det gjorde ont, var det bara inte att tänka på. Idag har jag gått omkring lite i alla fall och ikväll ska jag göra mina liggande övningar.


Det blir tidigt i säng ikväll också. Katterna, speciellt Amanda älskar att mysa med mig i sängen.

Det är lika bra att säga god natt redan nu. Även om jag inte går och lägger mig förrän vid 8-tiden, efter att ha läst vad ni har haft för er.


Nattinatt    /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards