Hjulia, huller om buller

Alla inlägg under november 2009

Av Julia - 13 november 2009 16:11


  


...som vanligt på fredagar och väntar på att maken/husse ska komma. Han har säkert veckans Poirot med sig, kanske nåt mer, jag vet ju aldrig. Posten som kom i veckan definitivt.


Jag har sååå tråkigt just nu Trååååkigt   . Det är lika illa alla fredagar. Sista timmarna innan han är här går så långsamt, även om jag gör saker. Som nu, jag lyssnar på boken   jag började lyssna på igår och spelar kort. Väntar att klockan ska bli ½6, äntligen... snart så bara dryga timmen kvar Obestämd. Stackarn som får gå från bussen i mörkret. Förr (innan jag blev sjuk) åkte jag alltid upp till hållplatsen och hämtade honom, det var länge sedan. Han längtar nog efter snön som lyser upp lite i alla fall, nu är det becksvart ute.


Fönster weekend    /Julia

Av Julia - 13 november 2009 12:21


  


   jag har inbillat mig det. Men när jag skulle göra i ordning min sista rågkuse till lunchsoppan, hittade jag en grönluddig rågkuse i påsen. Urk...

Den som skulle varit så gott med ost till grönsakssoppan... Jag fick ta en vanlig knäckemacka istället. Lite av matlusten försvann, men det var gott ändå. Nog ska grov trågbröd kunna hålla en vecka från bakdag???


Smulan har dragit sig undan på hyllan ovanför sovrumsfönstret.

Smul i hyllan  

Det gör hon när hon vill vara i fred för Amanda-Bus!

 

Amanda kan i och för sig klättra dit upp, men gör det ytterst sällan. Fönsterbrädan är roligare för där ser hon pippisarna som äter av talgbollen.

 
Jag har pratat med maken och bett honom att handla med sig några saker som är på upphällningen. Ost och några bananer. Vi har nog allting annat som vi behöver till helgens middagar. Jag frågade vad vi skulle äta ikväll, han ville ha korv och potatissallad. Då bad jag honom att köpa  lite korvbröd också, för då kan jag ha fiskpinnar med lite kaviar och remouladsås i brödet istället för korv. Mums! Potatissalladen får han äta själv för den köpta vill jag inte ha.


Nice weekend   /Julia

Av Julia - 13 november 2009 08:06


  


...och det är den 13:de.

De var/är mina lyckodagar. Jag minns pov och senare tentor i skolan-universitetet, jag gjorde alltid toppresultat de dagarna. V isserligen hade jag bra betyg i övrigt också, men just fredag den 13:de behövde jag inte oroa mig för Skrattande, som många andra av mina klass/kurskamrater.

Jag försökte förklara att det berodde på hur bra förberedd man var inför skrivningen/tentan och inte vilket datum det var. Kan du läxan så kvittar det om det var fredag eller nån annan veckodag eller om det var den 13:de. Många är skrockfulla mot just talet 13 oavsett.

Det har fortsatt genom åren, så jag är en av de få som gillar när fredagen infaller de 13:de någon månad.


Vi har sovit gott inatt. Jamisarna sov också, som dom brukar. Katter är visserligen natt djur, men hos oss sover vi på nätterna. Kattungarna lär sig fort att matte inte leker med dem på natten. Gosar gärna, men inte leker. Så att släpa med sig leksaker i sängen är lönsöst.

Ibland hittar jag flera leksaksmöss i sängen på morgonen, som nån av katterna kommer med för att locka till lek. Husse blir irriterad och slänger iväg dem, vilket gör att en lycklig katt med leksak i munnen kommer tillbaka inom 2 röda.  Sen är cirkusen igång.

Smulan och Amanda är duktiga på att sova på nätterna, fast visst kan de busa nån gång som natten till igår, men de vet att matte inte kommer att vara med.


Nu ska jag fylla på min thémugg och njuta av "sommarbär" lite till.


Jag avslutar med en bild till dem som är skrockfulla Flört.

   /Julia

Av Julia - 12 november 2009 20:17


Good evening  


...nu börjar jag bli trött, men innan jag fnulat färdigt lär klockan bli bortåt 9-½10.


Jag tänker lyssna på

 

i sängen ett tag.  Jag får se hur länge jag orkar. Mp3-boxen innehåller alla 4 böckerna om Tempelriddaren Arn och är inlästa av Tomas Bolme (en favorit som även läser böckerna om Hamilton).

Sammanlagt 70 timmars underhållning. Det lär räcka i många dagar Tungan ute!


Jag har varit på besök hos mina bloggande vänner, skriver de nåt mer får jag läsa det imorrn.


Lika bra att jag säger:


Nattis m nallis    /Julia


Av Julia - 12 november 2009 12:19

Torsdag  


Jag slog på TV4's Efter Tio igen. Eftersom jag också bloggar ville jag se vad programmet handlade om idag...


...idag pratades det om hat via bloggen. Jag förstår inte att vissa orkar.

 

Orkar kritisera, såra till och med hata människor som de aldrig har mött eller pratat med.

Många använder ett språk som är under all kritik, bloggen innehåller nästan bara svordomar och könsord.

Jag tar anstöt av grovt språk, min tid är dyrare än att läsa den typen av ”dagbok”.


Undrar lite samtidigt vad dessa människor vill uppnå? Fler läsare? Vill de chockera? Eller vill de bara bli sedda?

 

Jag undrar inte på att vissa blir utkastade av just den anledningen. Med all rätt. Jag tycker att det är bra att det finns lite regler i bloggvärlden.


Jag tycker om att läsa om andras vardag.


Hur det går för Nina och hennes tillfrisknande från en svår sjukdom.


Vad gör lilla Elvispen och hans mamma Dante.


Två små hundars äventyr (Aamor och hans syster Affi).


Vad som händer med Vivi's bröllopsplaner och (den långa) vägen dit. (Hon och hennes ”pojke” ska gifta sig till sommaren.)


I huset där Nettis och Yvonne bor och så generöst delar med sig sin vardag händer många roliga saker.


Annikas härliga humor fyllda blogg.


Alla, utan undantag i min länklista skriver bloggar som jag mår bra av att läsa!


Jag kommer aldrig att få tusentals läsare om dan och jag strävar inte efter det, får jag 30 är jag jätteglad! Jag tjänar inga pengar på bloggen heller, jag har till och med valt bort all reklam i min. Vill jag göra ”reklam” för något så vill jag göra det frivilligt!


Jag slutar som här om dan, var snäll mot andra. Att vara snäll mår åtminstone jag bra av.


 Nalletorsdag    /Julia

Av Julia - 12 november 2009 09:04


Tiiidigt  


...har just slagit på SVT's morgonprogramm och fått veta att spikmattan blir årets julklapp. Jag tror att jag avstår. Jag har aldrig provat, så jag kan inte säga nåt mer än att jag har ont nog utan den.


Jag har sovit länge idag också. Flera daga i rad har jag vaknat mellan ½8-8. Vad som förvånar mig är att jag har lyckats somna om efter badrumsbesöket vid 6-tiden och sovit 1-1½ timme till. Skönt. Jag kommer ju i säng allt senare på kvällarna. I början var jag svimfärdig redan vid 7-tiden. Nu går jag och lägger mig runt ½10-tiden, jättetidigt för många jag vet.


Katterna har varit busiga inatt, de har sprungit och "jagat" varandra, klättrat på allt, inklusive mig. Lekt "hela havet stormar" tror jag, eller var det "inte nudda golvet"? *fniss*. Nu sover dom i alla fall, matte är ju uppe Obestämd!


3 hjärtan   

 /Julia 

Av Julia - 11 november 2009 20:06


  


...dagarna flyger och det är torsdag imorrn. Skönt. Maken berättade att jag har blivit kallad till läkarbesök i mitten på december. Jag går på koll en gång i halvåret. Bra för då kan jag få läkarintyg till förnyelse för färdtjänsten på samma gång. Den går ut i februari och brukar ta nån månad. Hoppas att jag får den förlängt längre än ett år den här gången. Ja, vi får väl se.


Nu ska jag masa mig iväg och duscha innan jag går och lägger mig, men först en kvällsrunda bland mina bloggande vänner.


Ninisnattinatt    /Julia

Av Julia - 11 november 2009 14:55


Snart fredag, torsdag  


...att mina vänner har antagit utmaningen. Kul att få veta lite mer om dem.


Jag har börja att lyssna på den sista boken om Hamilton och de andra

  

Inte om det gäller din dotter.


Den är en av de bästa, fast alla är ju bra. Jag har löst en massa korsord också, men jag har några ord kvar här och där i ett riktigt svårt. Jag brukar lägga ifrån mig den och göra annat ett tag, sedan när jag tittar på den igen så brukar jag kunna lösa dem också så småningom.

Jag kommer ihåg ett knepigt ledtråd: i nöt, 6 bokstäver. Det enda bokstaven jag "fick" var ett e i slutet. Jag funderade i flera dagar innan kag kom på ordet: KOMAGE! *fniss*


Wonderful day m blomma    /Julia


Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards