Hjulia, huller om buller

Alla inlägg under november 2009

Av Julia - 2 november 2009 07:55


Morrn m thékopp  


...det är måndag, till och med vädret är måndag Förvånad, som maken brukar säga om gråa och mulna, blåsiga dagar. Temperaturen är +7,6 grader... varmt med tanke på att det ser så "kallt" ut på grund av blåsten. Vädergubben spår snö, förhoppningsvis dröjer det lääänge innan den kommer.


Nu ska jag hämta thékannan och göra ett par smörgåsar till frukost. Jag känner att jag behöver äta lite.


Nallis morron    /Julia

Av Julia - 1 november 2009 20:02


  


...snabbt som bara den.

Tänk att helgerna alltid går fortare än vardagar   


Jag har börjat titta på sista säsongen av

Herrskap och tjänstefolk

  

Första världskriget är slut och snart börjar 20-talets depression. Raset på börserna världer runt med ekonomiska katastrofer för många, Inte minst för James Ballamy. Jag tittade bara på ett par avsnitt. Jag är mycket trött och ska ta mig en dusch innan jag "hoppar" i säng. Jag önskar mina vänner god natt och sov så gott. Vi hörs imorron igen.


   /Julia



Av Julia - 1 november 2009 13:10


Sunday  


...åkt igen. Helgen är nästan över, men jag behöver inte vänta enda till fredag tills jag ser honom igen. Han kommer redan på tisdag eftermiddag. Vi ska träffa en ny arbetsterapeut som kommer på besök på onsdag och då vill jag att även han får träffa henne.

Jag har klagat på komforten i min elrullstol, jag får ont när jag har suttit ett par timmar i den. Så det är det som ska kollas, hon är ju expert och kan se om jag sitter "fel" i den. Hon ska också kollna min vanliga rullstol, för den har börjat knaka lite oroveckande, ibland.


Resterna av min underbara kalops fick ha ta med sig till middag. Den är säkert ännu godare (om det är möjligt) idag. Jag ska äta stekt fisk med ris och remouladsås till middag. Jag äter ofta fisk när jag är ensam. Maken äter gärna annat (nästan vad som helst annat än fisk) om det finns! hihi... Fast viss fisk går bra. Grillad lax, marulk, haj och sånt går bra. men inte "vanlig fisk" det vill säga torsk, sej, makrill och sånt. Det får jag äta själv. Idag blir det rödspätta. Mums!


Ha en trevlig eftermiddag!


    /Julia


Av Julia - 1 november 2009 08:10


Morrn 2 koppar  


...till en nästan solig söndag. Temperaturen är mysiga +6,8 grader redan. Hoppas att den stiger till bortåt 10-12 på eftermiddan. Vi får väl se, om det blir varmare blir det en promenad senare.

Allra först frukost och mediciner. Återkommer.


Morrn m brödrost/Julia    /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards