Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 13 november 2009

Äntligen fredag!!!

Av Julia - 13 november 2009 08:06


  


...och det är den 13:de.

De var/är mina lyckodagar. Jag minns pov och senare tentor i skolan-universitetet, jag gjorde alltid toppresultat de dagarna. V isserligen hade jag bra betyg i övrigt också, men just fredag den 13:de behövde jag inte oroa mig för Skrattande, som många andra av mina klass/kurskamrater.

Jag försökte förklara att det berodde på hur bra förberedd man var inför skrivningen/tentan och inte vilket datum det var. Kan du läxan så kvittar det om det var fredag eller nån annan veckodag eller om det var den 13:de. Många är skrockfulla mot just talet 13 oavsett.

Det har fortsatt genom åren, så jag är en av de få som gillar när fredagen infaller de 13:de någon månad.


Vi har sovit gott inatt. Jamisarna sov också, som dom brukar. Katter är visserligen natt djur, men hos oss sover vi på nätterna. Kattungarna lär sig fort att matte inte leker med dem på natten. Gosar gärna, men inte leker. Så att släpa med sig leksaker i sängen är lönsöst.

Ibland hittar jag flera leksaksmöss i sängen på morgonen, som nån av katterna kommer med för att locka till lek. Husse blir irriterad och slänger iväg dem, vilket gör att en lycklig katt med leksak i munnen kommer tillbaka inom 2 röda.  Sen är cirkusen igång.

Smulan och Amanda är duktiga på att sova på nätterna, fast visst kan de busa nån gång som natten till igår, men de vet att matte inte kommer att vara med.


Nu ska jag fylla på min thémugg och njuta av "sommarbär" lite till.


Jag avslutar med en bild till dem som är skrockfulla Flört.

   /Julia

 
 
Vivi

Vivi

13 november 2009 09:02

Ha ha ...så söta , de ville väl bara aktivera matte och visa dig hur mycket gran du egentligen hade *fniss*
Våra katter brukade också göra så, vi märke fort att det inte var ngn idé att slänga iväg mössen så vi fick sova med möss i sängen :)

http://www.missvivis.se

 
Aamor

Aamor

13 november 2009 17:59

Katte kan vara roliga med det.
Matte berättade att när hon hade sin katt och om hon jobbade vaken natt någon gång så var hon rädd i början att katten inte skulle sova på dagen för att hon sovit hela natten men när matte kom hem, kröp ner i sängen så kom katten som en oljad blixt och la sig och sen sov de utan problem till 16.

Kramizar & Mjauisar

http://aamor.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards