Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 6 november 2009

November...

Av Julia - 6 november 2009 16:15


Välkommen-nalle  


...den absolut tristaste månaden (i god sällskap med februari). Mörkt vått och blåsigt. Bläää!!! Innan snön kommer är det vidrigt mörkt. Fast jag är gärna utan snö också. Jag vet att jag säger emot mig själv, men vid första advent är det ljusare med all julbelysning ute och inne. Belysningen ute brukar få vara kvar hela februari hos oss. Mysigt när den tänds vid 4-tiden på eftermiddan och lyser framåt klockan 10-11 på kvällen.


Vi sitter och väntar på maken/husse. Han kommer om 1½ timme cirka.


Vivi! (och alla andra som vill veta varför jag tjatar om min träning varje dag)


Om jag inte hade varit så envis och tränat så hårt som jag gör, hade jag legat på sjukhus fortfarande med vänstersidig förlamning efter stroken. Jag måste träna dagligen! Jag hade aldrig kunnat komma hem om jag inte kunde klara mig själv. Nu kan jag använda min vänstra han liiite och kan stå på mina ben en kort stund, liksom att jag orkar gå 10-15 meter med hjälp av bock.

Mycket gör jag på mitt sätt och inte alls som jag gjorde förr.


Måste är uppfinningarnas moder sägs det och det är sant.


Många vardags"problem" får jag hitta nya lösningar till.

Knäppa knappar, ta på BH och så vidare med bara en hand. Hyvla en ostskiva, bre en smörgås, jag kan fortsätta i det oändliga. Prova själv!

Allt detta klarar jag helt själv och jag har ingen hemtjänst, bara ett trygghetslarm om jag skulle falla. Den ha använts 1 gång 8/8-08, då jag föll och maken inte kunde hjälpa mig upp själv. Det är enda gången jag har ramlat och jag tänker inte göra om det.


Så jag är inte ett dugg "duktig" (jo, liiite) utan skiträdd för att hamna på sjukhus. Därför tränar jag så flitigt!


    /Julia

 
 
Yvonne

Yvonne

6 november 2009 18:08

Jag tycker snarare att det verkar vara så att Vivi är imponerad av dig! Det är väl kul med uppskattning! =)

Ha en fin helg med maken!
Kram!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Aamor

Aamor

6 november 2009 18:20

God kväll!
Hoppas maken har kommit hem nu och att ni får en trvlig helg.
Håller mae om att november och februari är trista månader.

Kramizar & Mjauisar

http://aamor.bloggagratis.se

 
Vivi

Vivi

9 november 2009 09:35

Jag tycker iaf du ska vara stolt över dig själv :)
Förstår att du är rädd att hamna på sjukhus igen, men du ska veta att det faktiskt fins demännsikor som väljer att bara ge upp! Så duktiga du som inte ger upp! :)

http://www.missvivis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards