Hjulia, huller om buller

Alla inlägg under september 2009

Av Julia - 7 september 2009 13:14



...på Solens mat. Jag tycker mycket om italiensk mat. Massor med fisk och skaldjur. Pasta tycker jag också mycket om, speciellt färsk pasta är jättegott.

Jag är rätt så mör efter dagens sjukgymnastik och får säkert träningsvärk efter den imorrn. Det går ju över. Jag fick lite tips på vad jag ska göra när jag får kramp. Jag lyssnar på alla goda råd jag får och gör som hon säger. Hoppas att det hjälper, men hennes råd är bra och brukar hjälpa och jag följer dem. Nu ska jag vila lite. Återkommer.


 /Julia

Av Julia - 7 september 2009 06:50



...det är måndag igen. Molnigt och temperaturen är 11,9 grader utanför mitt fönster. Men det verkar vara vindstilla.


På dagens agenda står "sjukgymnast 09:30" . Bra att jag får träffa henne. Hon kanske vet varför jag har kramp så ofta i vaden. Hade det av och till inatt också. Bläää...

Humöret är däremot mycket bättre. Inte att jag sjunger direkt, men det är jamisarna säkert glada för. Jag sjunger nämligen mycket dåligt, på morgonen i alla fall. Så det ska dom få slippa lyssna på.


Nu är det dags för frukosten och mina mediciner, min vanliga thé och rostad fullkornsbröd. Återkommer!


 /Julia

Av Julia - 6 september 2009 19:40



...middag var jättegod, speciellt tomatsalladen var toppen med en ny dressing jag hittade sist vi var och handlade. Det är en fransk ganska söt senapsvinegrett. Jag "bättrade" på den med mer stark dijonsenap och lite mer vit balsamvinäger, då blev den jättegod.

Smulan och Amanda slök sin fiskpinne, de fick en matsked ris också som försvann med nästan samma fart.


Nu ska jag se färdigt filmen jag började på tidigare, en Disney film om en siames. Också ett fynd bland våra gamla VHS-band, inspelad från TVn nån gång tidig 80-tal.

Sedan är det läggdags för oss, jag ska lyssna lite på en deckare och soooova!

Förhoppningsvis sover jag bättre än natten till idag och vaknar med bättre humör än i morse!


 /Julia

Av Julia - 6 september 2009 16:31



...över,maken har åkt. Trist, men liiite skönt att vara ensam. Katterna är trötta för husse busade med dem innan han åkte.


Vi ska ta det lugnt ikväll och lägga oss tidigt. Det blev ganska sent både i fredags och igår.


Till middag ska jag göra det lätt för mig. Fiskpinnar med ris och remouladsås till det en tomatsallad gjord på körsbärstomater och rödlök. Jättegott tycker jag. Smulan och Amanda brukar få dela på en "avklädd" fiskpinne, mums tycker dom.


 /Julia

Av Julia - 6 september 2009 13:41


Är till Aamor och hans syster Affi plus deras kullsyskon, de fyller 1 år idag! 


Hoppas att ni har fått en massa skojsiga saker att leka med!

Ha en jätterolig födelsedag med massor med gottis i era matskålar!


 /Julia

Av Julia - 6 september 2009 08:28



...det är söndag. Jag har sovit dåligt inatt, dessvärre. Vaknade stel och med värk i min trasiga vad och på ett uruselt humör. Jag, som aldrig brukar vara sur på morgonen. Jag har inte kramp i alla fall, skönt.

Det blir morgongymnastik efter frukost! Men allra först thé och rostad bröd.


 /Julia

Av Julia - 5 september 2009 18:07



...blan våra gamla VHS-band har jag gjort idag också. Hittade en musikal med Frank Sinatra och Gene Kelly: Anchors aweigh.

Filmen handlar om två flottister på permission i Hollywood. Filmen innehållee massor med klassisk musik och en scen där Gene Kelly dagnsar med den tecknade musen Jerry. Det var den scenen som vi mindes av denna 80-talsinspening.


Annars har vi väl inte gjort så många knop, maken fixade lite utomhus. Plockade lite plommon för att äta direkt också. Jag har tryckt i mig ca 10 stycken efter middan. Hoppas att min mage inte protesterar, men jag tror inte det. Jag brukar inte bli dålig i magen av plommon.


Kvällen kommer vi att ägna åt filmatiseringen av Tom Clancy's OP Center med Harry Hamlin i huvudrollen, inspelad 1994.

En gammal film som vi ska se igen efter gud vet hur många år.


 /Julia

Av Julia - 5 september 2009 13:30



...på en skön promenad, men blåsten gjorde att vi inte gick så lång. Gick å gick förresten... jag rullar ju bredvid maken.

Om det inte blåste så mycket hade det varit jätteskönt. Temperaturen är uppe i sköna 20,2 grader, men det hjälper ju inte om man håller på att blåsa bort.


Maken pular i trädgården, jag vet inte riktigt med vad men nåt är det. han har i alla fall plockat några mogna päron att äta. Jättegott!

Vi trodde inte att vi hade några äpplen alls, men nu syns 5-6 röda ganska högt upp i ett av äppelträden. Tur att vi har en fruktplockare med lång räckvidd.


Nu tänkte jag lyssna på en bok och lösa korsord ett tag.


 /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards