Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 23 september 2009

Av Julia - 23 september 2009 20:25


  

/Julia

Av Julia - 23 september 2009 18:40


Onsdag Gustav  


...stuvad vitkål och köttbullar till middag. Jättegott, jag tycker mycket om grönsaksstuvningar, men eftersom det bara är jag som äter det, lagar jag det sällan. Oftast blit grönsakerna bara kokta.


Okej da... Zandra, det vaa mitt fel att du blev utmanad Oskyldig... men du löste utmaningen perfekt! Flört


    /Julia

Av Julia - 23 september 2009 15:11


  


...tjusigt som kom och hälsade på oss idag!

  

Vi satt i fönstret och ville så gärna prata mé han... men då gick han...

  

Så dumt... skämmas borde han!!!

  

  /Amanda

Av Julia - 23 september 2009 13:01


Onsdag bergådalbana  


...idag gör jag det enkelt för mig. Bara yoghurt med flingor och en rågkuse med ost får det bli.

Ikväll blir det stuvad vitkål med köttbullar, bäst att passa på när jag är ensam. Maken äter inte vitkål!!!


Det blir en

Lazy afternoon  

för oss! /Julia

Av Julia - 23 september 2009 10:35


Onsdag  


...förr när de välbärgade hushållen hade pigor/hembiträden, fick dessa flickor inte vara lediga på lördagar. Då behövdes dom eftersom "herrskapen" hade gäster.

Därför fick pigorna ledigt en annan kväll i veckan. Oftast inföll denna ledighet på just onsdagar. Annars hade dessa tjejer ett jobbigt liv. De fick en kväll i veckan ledigt och eventuellt ledigt på söndagen under gudtjänsten.


    /Julia

Av Julia - 23 september 2009 07:07


Morrn m Julia  


...det är min favorit dag. Jag gillar onsdagar, eller piglördag som den också heter. Vädret är milt och solen har också vaknat, min termometer visar 13,1 grader och det verkar vara vindstilla. En fin sensommarmorgon!


Jag vaknade vid 6-tiden som vanligt, men jag hade/har duktigt ont idag Gråter. Första timmen ägnade jag åt träning. Allt tar ännu längre tid än annars, men nu är théet och smörgåsen färdigt, äntligen. Nu blir det frukost.   


Purrfect day   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards