Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 8 september 2009

Av Julia - 8 september 2009 20:51

...framför dumburken och inser varför jag inte ser på Idol! Idag var rena olyckshändelsen att jag inte stängde av TVn efter matprorammet, att inte ungdomarna har en gnutta självinsikt och självkritik... bedrövligt!

Visst kan det finnas talanger, men dom är sällsynta. jag stängde av efter 10 minuter.


Jag läser mycket hellre era bloggar i tystnaden innan det är dags för mig att gå och sova.Nattinatt   /Julia



Av Julia - 8 september 2009 17:03

...dagen med att läsa en av det mest gripande dagbok jag nånsin har läst. Den handlade om en liten tapper kille som inte fick bli 2 år gammal. En elakartad cancer tog hans liv. Om hans tappra föräldrar som maktlöst fick stå bredvid och föja kampen mot sjukdomen under drygt 1 års tid. Utan att de kunde göra nåt för att hindra cancern att segra och ta deras lille son ifrån dem. Om hans storebror som bara var 3 år då lillebror flyttade till Nangijala bortom regnbågen.


Jag läste och grät, grät och läste vidare. Livet är så fruktansvärt orättvist. Barn borde inte få drabbas av en så otäck sjukdom.

Han skulle ha fyllt 5 år den 17 augusti. Hans strebror har fått en lillasyster 1 år efter tragedin. Om jag får lov till det kommer jag att lägga upp en länk till familjens hemsida. Den uppdateras ofta med dagboksanteckningar.


  

Ljuset brinner för denne lille kille som inte fick leva!

Av Julia - 8 september 2009 12:29

 Tisdags ljus  


...kanske jag också. Så småningom, kanske, möjligen. Jag vill kunna nu! Med det samma, jag vill kunna placera mina bilder som jag vill, inte bara en utan fler. En i början och en där markören står!!!


Tisdag text   Hurra! Det verkar fungera nu, jag gjorde bara som jag försökte i morse, då det inte gick. Toppen att det verkar gå bra.

Det är väl "barnsjukdomar" som ordnar till sig med tiden, men jag har inte lyckats lista ut (än),  hur jag kan skriva bredvid bilderna. Men jag fnular vidare Skrattande!


Purr-fect kisse å vattenfall    /Julia

Av Julia - 8 september 2009 10:30


...detta kommer att ta tid att vänja sig vid. Vissa förändringar är till det bättre! Till exempel att numera kan välja stil på texten, men bildhanteringen är under all kritik!


Den som var så bra förut.


Vänligen återgå till den gamla bildhanteringen.

 

Jag vill kunna placera bilderna där jag vill, skriva text brevid bilden och ha så många bilder som jag har lust med och känner för!

Det är lite krångligt att leta upp gamla inlägg att kopiera bilder ifrån, eftersom bilderna från "bildbanken" lägger automatiskt vald bild först.

 /Julia

Av Julia - 8 september 2009 08:28

Valp i röd tekopp morron  

...jag gillar inte förändringen. Jag har bara lyckats få in en bild i början av texten.

Bild nr 2 kommer inte med.

Jag vill ju ha en "hejdå" bild, det har jag alltid! Smileys kan man fixa från annat håll om man vill ha...

Hur jag än försöker så lyckas det inte. Bläää!!! Kul med nya funktioner men varför ta bort de gamla???

Denna bild (med brödrosten) har jag kopierat från ett gammalt inlägg, varför går det inte att bara hämta bild från bildarkivet?

Det fungerar med den första bilden, som automatiskt placeras först, men tänk om jag inte vill ha den där!


Nej, det var bättre förut! Bilderna i en lista och titta bara på dem man är intresserad av att lägga in i bloggen, kopiera därifrån och bilden hamnar rätt från början.

Här är ännu en kopierad bild från ett äldre inlägg!


/Julia

Av Julia - 8 september 2009 07:54

Morrn m thékopp  


  Jag vet inte om jag gillar denna förändring Obestämd. Verkar krångligare, ovant, men man får lov att vänja sig.

Jag saknar det okomplicerade, det enkla. Många av mina bilder har blivit "konstiga". Fast kanske inte ändå. Men jag har lite svårare att hitta dom. Äsch det blir nog bra, bara man får "leka" lite. Det kommer nog många göra idag Glad


  




Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards