Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 5 september 2009

Av Julia - 5 september 2009 18:07



...blan våra gamla VHS-band har jag gjort idag också. Hittade en musikal med Frank Sinatra och Gene Kelly: Anchors aweigh.

Filmen handlar om två flottister på permission i Hollywood. Filmen innehållee massor med klassisk musik och en scen där Gene Kelly dagnsar med den tecknade musen Jerry. Det var den scenen som vi mindes av denna 80-talsinspening.


Annars har vi väl inte gjort så många knop, maken fixade lite utomhus. Plockade lite plommon för att äta direkt också. Jag har tryckt i mig ca 10 stycken efter middan. Hoppas att min mage inte protesterar, men jag tror inte det. Jag brukar inte bli dålig i magen av plommon.


Kvällen kommer vi att ägna åt filmatiseringen av Tom Clancy's OP Center med Harry Hamlin i huvudrollen, inspelad 1994.

En gammal film som vi ska se igen efter gud vet hur många år.


 /Julia

Av Julia - 5 september 2009 13:30



...på en skön promenad, men blåsten gjorde att vi inte gick så lång. Gick å gick förresten... jag rullar ju bredvid maken.

Om det inte blåste så mycket hade det varit jätteskönt. Temperaturen är uppe i sköna 20,2 grader, men det hjälper ju inte om man håller på att blåsa bort.


Maken pular i trädgården, jag vet inte riktigt med vad men nåt är det. han har i alla fall plockat några mogna päron att äta. Jättegott!

Vi trodde inte att vi hade några äpplen alls, men nu syns 5-6 röda ganska högt upp i ett av äppelträden. Tur att vi har en fruktplockare med lång räckvidd.


Nu tänkte jag lyssna på en bok och lösa korsord ett tag.


 /Julia

Av Julia - 5 september 2009 07:55



...lördag, med termometern på 14,1 grader och med en  som skiner från klarblå himmel. Det fläktar lite också.


Programmet för dagen är inte bestämmt än. Om vädret håller sig ska vi själlvklart ta en promenad, annars har vi inga måsten direkt. Maken kör kanske ett varv med gräsklipparen. Inget urakut, men skulle inte skada om han känner för det. Han gillar att hålla trädgården prydlig.


Men allra först frukost. Jag smög upp som vanligt. Han går upp klockan 5 på vardagarna och jag vill att han vaknar när han är utsövd på helgerna. Oftast kommer han vid ½9-tiden. Amanda och Smulan håller honom sällskap och sover en stund till, precis som dom brukar.


Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards