Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 1 september 2009

Av Julia - 1 september 2009 19:59



...vi har haft. Suck.

Jag har haft kramp i min vänstra vad av och till nästan hela eftermiddan. Nu känns det bättre, jag hoppas att krampen inte kommer tillbaka. Katterna har sprungit ut och in som tokiga och jagat en leksaksmus under tiden.


Vi har länge talat om att köpa en vattenfontän till Smulan och Amanda. Sagt och gjort, jag var runt på nätet och letade. Jag hittade i flera djuraffärer på nätet, men oj så dyra dom var. Jag kollade upp priserna på säkert 5 olika ställen och det skiljde 200:- mellan den dyraste och den billigaste för samma fontän som på bilden. Självklart beställde jag från dem som var billigast. Så förhoppningsvis kommer den senast torsdag, så husse kan ta den med sig på fredag när han kommer. Vi får väl se, dom har ju klarat sig så bra med vattenskål så det går nog bra när den än kommer. 


Nu ska jag ta mig en "kvällspromenad" bland miga bloggande vänner, sedan väntar sängen och en god natts sömn förhoppningsvis utan kramp!


 /Julia

Av Julia - 1 september 2009 15:05



...återkommit, men det har blåst upp och det är jättekvavt... Känns nästan som om det var åska på gång, även om himlen är blå. Jaja, det visar sig.

Har gjort en omgång med övningar till, jag lär få träningvärk imorrn *fniss* 


 /Julia

Av Julia - 1 september 2009 11:18



...lyser med sin frånvaro. Den hag gömt sig bakom molnen, blyg (?) kanske.

Maken har ringt sin vanliga lunchsamtal. Roligt att han kommer ihåg gamla rutiner. Vi pratar med varandra minst 2 ggr varje dag. Först vid 11-tiden och sedan på eftermiddagen när han har kommit hem från jobbet.


Jag har tränat, men min trasiga kroppshalv trilskas mer än vanligt med mig. Jag är nästan lika stel som i morse. Bläää! Jag får väl träna lite till.


Snart är det dags för lite lunch, jag ska äta upp resterna av min goda grönsakssoppa med en ostmacka till, gott.


/Julia

Av Julia - 1 september 2009 07:27



...det är tisdag, halvklart och varmt! Min termometer visar redan 16,5 grader. Himlen verkar klarna och det ser ut att bli en riktigt varm och skön sensommardag. Septemer börjar mycket lovande.


Jag har sovit rätt bra, men vaknade jättestel och med värk i mitt trasiga vänsterben och foten vill inte riktigt att jag står upp. Mot värken har jag tagit en tablett, stelheten går över med morgongymnastik.


Först frukost, thé och rostad fullkornsbröd. Valet föll på ett svart thé milt smaksatt med skogens bär.


 /Julia


Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards