Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 27 augusti 2009

Av Julia - 27 augusti 2009 19:42

...också lite underhållning, inte bara jamisarna. Makens val föll idag på:


Efter filmen blir det sängen direkt för oss båda. Så redan nu önskar jag mina vänner god natt och:

 /Julia

Av Julia - 27 augusti 2009 18:30

...bilder på Smulan också!

Hur var det jag gjorde förut???

Javisstja!

Så var det, jööö!


 /Amanda

Av Julia - 27 augusti 2009 17:32



Typiskt så hann matte inte med kameran när Smarta Smulan höll på med bollen, men jag, Amanda fattade galoppen snabbt!


Som sagt det hjälpte ju inte att peta runt bollen utan:

jag måste ner med tassen för att få tag på godiset! Kul att få jobba för maten!


 /Amanda

Av Julia - 27 augusti 2009 17:05




Det var rätt boll. Jag kan ha i vilka torrisar som helst och reglera hur stor öppningen blir och hur fort "gottet" ska komma ut.

Rättare sagt hur mycket dom ska jobba för att få tag på godsakerna!

Smarta Smulan fattade genast att hon måste hämta gottet med tassen en i taget. Det hjälper liksom inte att "bara" rulla den. Forsättning följer!!!


Här är morgonens bild på vår lilla "myshög"

 /Julia

Av Julia - 27 augusti 2009 12:22



...i stan för min älskling är påkallat. Paketet med leksaker m m till Smulan och Amanda har kommit. Han är väl jättegullig som åkte hem för att hämta det.


Jätteroligt, jag hittade den aktivitetsboll som jag letade efter på nätet. En som kan fyllas med "godis (läs torrisar dom inte brukar få)" och som dom ska klura ut hur dom ska få ut dem.


Förhoppningsvis är det rätt boll den här som jag har beställt. Spännande, men jag kan ju inte veta förrän jag får den i handen och ser den.

Bilder kommer!


 /Julia

Av Julia - 27 augusti 2009 08:00



...torsdagen är lika grå som onsdagen var. Skillnaden är att det blåser idag. Termometern visar 15,6 grader och prognosen för Sthlm är runt 20-22 grader. Förhoppningsvis inget regn heller. Ja, vi får väl se.


Vi har inga måsten på agendan idag. Vädret får avgöra vad vi ska hitta på.

Men allra först är det dags för frukost!


  

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards