Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 24 augusti 2009

Av Julia - 24 augusti 2009 19:39

...dags att ta en skön dusch och vi har valt kvällens underhållning som kommer att avnjutas i sängen.

Vi tänkte titta på Goldie Hawn i

Tjejen som gjorde lumpen.


En härlig komedi om värving av soldater under falska löften. Filmen har tagit upp en viktig aspekt om värvarnas lögner om amerikanska armélivet och skapade en livlig debatt på sin tid!


Så jag önskar redan nu en god natt till mina vänner.


 /Julia

Av Julia - 24 augusti 2009 17:31



...vänner. Dagen har varit jättebra, det var soligt i stort sett hela dagen, men nu har det mulnat på lite. Termometern visar 21 grader i alla fall. Verandadörren står öppen fortfarande. Jag undrar hur länge vädret håller sig så här varmt på dagarna. På nätterna är det ganska kyligt, det känns att hösten är på väg. Aldeles för tidigt tycker jag. Våra plommon är ju inte mogna än, inte päronen heller. Hoppas att frukten hinner mogna innan hösten är här. 


Medan gubben var i stan har jag suttit på verandan med ett korsord och en ljudbok. Strax är det dags för middag. Det blir korv och potatismos för maken, men jag byter ut korven mot stekt fisk.


 /Julia

Av Julia - 24 augusti 2009 11:32



...från en klarblå himmel och temperaturen har stigit till 18,9 grader. Veranda dörren är öppen på vid gavel... härligt.

Maken har åkt in till "stan" en sväng. Skönt det också. det är så tyst och stilla, jamisarna sover som vanligt vid den här tiden.

Jag kollar runt och läser bloggar lite här och var. Ibland hittar jag nåt som är extra spännande.

/Julia

Av Julia - 24 augusti 2009 08:02



...denna soliga, men kyliga måndagsmorron! Termometern visa bara 9,7 grader utanför vårt fönster. Himlen är klarblå och det sägs att det blir ca 20 grader framåt dan. Det låter mysigt och lovande. för ännu en skön dag ute.

Vi har inga måsten idag heller, utan tar dagen som den kommer. Vi får se vad vi hittar på. Men allra först frukost.


  /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards