Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 20 augusti 2009

Av Julia - 20 augusti 2009 21:04

...tacka för mig för idag och önska alla mina bloggande två- och fyr-benta vänner en riktigt:


 /Julia

Av Julia - 20 augusti 2009 18:58



...och sömnig Smulan efter att jag tog bort fästingen idag på förmiddan. Vi har gått igenom dem mycket noga bara för säkerhets skull. Inga fler äckliga hittade vi... skönt.


/Julia

Av Julia - 20 augusti 2009 15:58



...det blåser halv storm ute. Det var inte ett dugg mysigt på vår promenad. Det kändes nästan som om jag skulle blåsa ur rullstolen, så det var inte lång stund vi var ute alls.


Så nu  sitter jag och sorterar gamla VHS-band igen. Det är i och för sig kul att hitta gamla bortglömda filmer, men idag hade jag verkligen velat vara ute i solen. Vi får se om vinden avtar senare på eftermiddan. Till dess får jag väl hitta på nåt att göra  , kanske ta en korsordstidning, läsa en bok, eller varför inte lyssna på en så kan vi båda "läsa med öronen". Himmel vilka lyxproblem jag har, inte klokt egentligen...


 /Julia

Av Julia - 20 augusti 2009 10:59



...stackars Smulan har fått en fästing! Det händer ytterst sällan att katterna blir bitna av fästingar . Miljön i rastgården är inte fästingvänligt, gräset är alltid myket kort där inne, bra!

Så det är mycket ovanligt med fästingsbett för jamisarna.

Men i morse hittade vi en bakom högra örat på Smulan. Som tur var fick jag bort den helt med makens hjälp, han fick hålla i Smulan. Först trodde jag att huvudet blev kvar, men den började sprattla så alla delar av otäckingen följde med mitt ryck med naglarna. Nu är den nedspolad på muggen. Hoppas att vi slipper fler av dem... Urk...


 /Julia

Av Julia - 20 augusti 2009 07:59



...kyliga torsdag. Solen gömmer sig bland vita ulliga moln och termometern visar 12,6 grader. Idag vaknade jag sent. ½8 tyckte Amanda verkligen att det var dags för matte att masa sig ur sängen. Hon buffar, pussas och jamar tyst i mitt öra... för att inte väcka husse, tro??? När jag väl sitter upp passar hon på att gosa ner sig i min varma säng och ser mycket belåten ut.  Visst är dom härliga!


Jag har satt på thévatten för morgonens första mugg. Valet föll på "Göta Kanal" en milt smaksatt svart thé. Jättegod på morgonen. Skönt att ha flera sorter att välja på allt efter humöret.


Min trasiga vänstra sida är lite dum idag, det är mest benet som gör ont och inte riktigt vill att jag står upp, men med lite gymnastik brukar det ge med sig. Ska hämta thékannan strax och avnjuta morgonens första mugg. Återkommer.


 /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards