Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 15 augusti 2009

Av Julia - 15 augusti 2009 18:54



...nöjda och belåtna. Middagen var jättegod. Köttfärssåsen var precis så mumsig som den brukar. Smaken brukar variera lite beroende på vag jag har för örter i. Denna gången hade jag persilja och basilika i såsen.

Till efterrätt åt vi glass med nyplockade hallon och varm chokladsås, jättegott det också. Jag ska egentligen inte äta nåt med allt för mycket socker i på grund av min diabetes, men nån gång får jag fuska liiite...


Nu är det sport igen på vår TV som får makens hela uppmärksamhet, under tiden läser jag vad mina bloggande vänner har haft för sig idag. Efter det tittar så länge jag orkar, sen kryper jag i säng med min bok och två keliga jamisar. Att gosa i sängen är det bästa vi vet. Jag önskar alla två- och fyr-benta vänner


 /Julia

Av Julia - 15 augusti 2009 13:39



...nu har det börjat blåsa igen och mörka moln syns vid horisonten... Skönt att vi har varit ute en stund. Vem vet, det kanske regnar på eftermiddan igen. Visserligen sas det att det skulle vara uppehåll idag, men jag litar inte riktigt på den pronosen.

Om vädret håller sig fint och det inte regnar ska vi ut en vända till.


Våra latmaskar till jamisar ligger och sover i vår säng. Katter är rysligt lata varelser och tillbringar större delen av dagen med att bara sova. Jag tror att jag vill bli en älskad katt i mitt nästa liv  . Bli (ännu mera)  bortskämd och ompysslad *fniss*.


  /Julia

Av Julia - 15 augusti 2009 11:28



...lördag, temperaturen har stigit till 18,8 grader och solen skiner från en klarblå himmel. Dessutom är det vindstilla också. Mysigt, jag ska ut på en kort promenad. Bara ta en runda i "byn". Det är många bilar som har åkt mot parkeringen, det blir säkert många som kommer ut till sina stugor i det vackra vädret.


Annars är det sport på TV'n, som vi tittar på. Det blir mycket av den varan i helgen och nästkommande vecka, men vi är ganska selektiva.


  /Julia

Av Julia - 15 augusti 2009 06:47



...till denna av många efterlängtade lördag! Det är soligt, men kallt. Termometern visar bara 7,2 grader utanför gavelfönstret. Det är svalt inne också, 16,4. Vi glömde att ta bort nätfönstret vid verandan.


Idag börjar friidrotts-VM. Detta har säkert många idrottsintresserade väntat på. Vi också, speciellt maken. Men här kommer det att sållas bland begivenheterna. Vi skippar gångtävlingar, boxning    och sånt.

Bra med SVT's detaljerade tablåer.  Men sprinttävlingarna   och   staffeterna kommer vi säkert att följa.


Men allra först på dagens agenda finns frukost!


 /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards