Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 11 augusti 2009

Av Julia - 11 augusti 2009 20:42



...önska alla mina bloggande vänner (både 2- och 4-benta) en riktigt


 /Julia

Av Julia - 11 augusti 2009 18:19



...nostalgi och hittade filmskatter. Vädret passar utmärkt till att sitta inne och se på film. Regnet öser ner nämligen.


Jag hittade Lasse Åbergs filmer om: sällskaps/skid/seglar/golf och hälsoresor. Alla inspelade när SVT sände dom då för länge sedan. Dessa gick inte att se på vår gamla video alls. Med den nya är det inga problem alls, självklart blir även dessa kopierade till DVD skiva.

Vi har kommit till film 2 "Snowroller", så det är bäddat för skratt.

Fast min personliga favorit är Den Ofrivillige Golfaren bland de 5 som spelades in.


Ha en trevlig kväll, det tänker vi ha  !


 /Julia

Av Julia - 11 augusti 2009 12:54



...jag glömde nästan aldeles bort. jag läste ett roligt inlägg hos Nina imorse om (våra) män, hennes make har kommenterat inlägget.


Och jaaaa Nina be Erik att han skriver sin variant/syn på saken!!!



 /Julia

Av Julia - 11 augusti 2009 11:56




...att jag blir tokig på bloggen. Det tar en evighet att få upp en sida, om den alls kommer upp.


Få upp startsidan har varit omöjligt, jag får bara felmeddelandet: Det gick inte att ansluta till databasen. Toppen... SUCK.


Inget att göra åt. Jag skriver i OpenOffice.org Writer istället så får jag klistra in skriveriet senare. När bloggen behagar fungera normalt igen.


Jag tänkte bara berätta att jag har lyckats överföra min första film från VHS band till DVD skiva.


Kvalitén blev utomordentligt bra.


Helt klart att det mesta som är värt att ”rädda” kommer att överföras så småningom. Det blir höstens och vinterns projekt.


Först och främst gäller det allt vi själva har filmat med vår urgamla videokamera med små videoband. Inget digitalt alls. Vi är ju sena med moderniteterna, vår första och enda digitalkamera köptes så sent som i våras.


Födelsedagar, en väns dotters konfirmation, kusinens bröllop och massor med sånt.


Vissa saker kommer bli jobbigt att se. Filmerna där mina båda föräldrar är med i till exempel. Min far avled 16/7 1996 och min mor 4/4 2004.

Roligare blir självklart med filmerna vi tog under våra resor runt om i världen. USA, Asien och Europa. Dessa filmer är i Spånga, så maken får ta dem med sig vid tillfälle. Ingen brådska, jag har ju förhoppningsvis hela vintern på mig att hålla på med detta.

Kul att ha nåt produktivt (och viktigt?) att göra under höst och vinter veckorna.


Maken har kikat under potatisblasten och tagit upp lite potatis till middagen. Härligt med egen potatis, den smakar mycket bättre än köpt. De allra första är godast kokta med bara lite smör till som får smälta. Synd att vi inte har egna rödbetor och andra rotfrukter. Dessa är också en delikatesser som jag älskar. Jättegott tillsammans med potatisen. Jag skippar gärna kött och sånt och bara njuter av de naturliga smakerna på rotfrukterna.


 /Julia

Av Julia - 11 augusti 2009 06:26



...med växlande molnighet och termometern visar redan 16,9 grader. Det känns ganska kvavt. Vi lär få se om det blir nån åska idag som utlovades. Vore ganska skönt för det blir oftast bättre luft efteråt.


Vi har inga måsten idag heller. Jag fortsätter med sorteringen av våra gamla VHS band. Att vi har varit slarviga med att märka dom är ju ett faktum.


Maken ska fortsätta med att plocka bär, igår plockades de vita vinbären. Idag är det de rödas tur. tre buskar dignar av bär. De 6 svarta ger också mycket, men de får vänta några dagar till. Återkommer med mer under dagen.


 /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards