Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 10 augusti 2009

Av Julia - 10 augusti 2009 13:40



...jag får fnatt snart. Det hördes motorljud sen kl 11. En sabla liv har det varit, kul när man har huvudvärk. Bläää... Nu fick jag veta att det är min äkta hälft som står för all oväsen   och här har jag tänkt en massa fult om grannen... Sorry.  Maken berättade att han höll på att slipa verandaräcket vid friggen, han ska måla om den. Suck... Bra att han berättade.


Appropå bilden i förra inägget, så började kramkalaset med att Amanda gav sig den på att Smulan skulle bli ren i örat vare sig hon ville eller ej.

När hon upptäckte husse med kameran och tittade upp

Du stör mig husse!

Jag tvättar Smulans vänstra öra, jööö!


Mysig lite ovanlig bild på dem. Eftersom det är oftast Smular som tvättar Amanda. Men ibland så kan man fånga Amandas omsorg om Smulan på bild också   . Inte ofta dock. Dessa två älskar varandra verkligen. Det är inte ofta dom sover på var sitt håll. De ligger i en hög och sover nästan jämt. Roligt för dom har kul tillsammans. Leka med snöre är jättekul. En springer iväg med den och den andra efter. För att se dom tvärt om i nästa sekund. Härligt att dom kan leka så bra tillsammans och har så roligt.


 /Julia

Av Julia - 10 augusti 2009 07:44


...ett mail av en vän som vi absolut instämmer i.



Kattens tal till matte!


 

Jag har ristat mina klor i mattes hjärta att hon är min.

Rakt i mina ögon har hon lovat mig trohet.
Jag lägger  mitt huvud i hennes hand,
för hon tycker om mig.

Hennes svala händer leker över mitt heta skinn.
Innan jag somnar ser jag in i hennes ögon
för att när jag sover ha hennes bild i mitt minne.

När jag vaknar finns hon alltid där.
Jag är trygg nära hennes kropp för hon vaktar mig.
Hon är trygg nära min mjuka päls för jag vaktar henne.

Jag följer varje steg hon tar,
jag lyssnar på varje ord hon ger.

Jag har ristat med mina klor i mattes hjärta att hon är min.


  /Amanda


****************************************



Av Julia - 10 augusti 2009 05:45



...världen. Det är måndag och vädret är mulet, men inget regn (än) temperaturen är just nu 14,2 grader i gavelfönstret. Prognosen lovar runt 25 grader idag... hoppas att den har fel och att det inte blir så varmt.


Jag har sovit dåligt inatt. Vaknade med huvudvärk, inte roligt alls, men den går väl över hoppas jag med en TREO.


Inga måsten idag heller. Vi får se om maken har tålamod och ställa in kanalerna idag på kombin, det är ju ingen brådska i och för sig för det finns inget som jag vill spela in och spara än på några dagar.


Men nu är det hög tid att jag får i mig första muggen hett thé. Dagens val blev ett svart thé smaksatt med skogsbär. En blandning som finns i färdiga 100 gr påsar på ICA. Det är lös thé, vi använder aldrig thépåsar, utan brygger théet i kaffabryggaren som har thé-insatts. Det blir jättebra.


 /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards