Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 7 augusti 2009

Av Julia - 7 augusti 2009 18:23



...nu har nästan fredagen gått och jag har inte vilat något idag heller. FY på mig, jag har ju varit ensam sedan klockan ett.

Det blir alltid att jag ska bara... Just det bara och hittar på 1000 saker istället för att vara snäll mot mig själv.

Jag måste ändra på det och det är snarast. Att jag inte vill sova då maken är här är ju en sak, men han var ju inte det idag och jag hade gott kunnat vila nån timme efter att han hade åkt.

Jaja... jag lovar bot och bättring, jag ska försöka i alla fall.


Ikväll blir det tidigt i säng med en god bok att lyssna till, men först en kopp thé, nyhetrna och sedan en skön dusch.


 /Julia

Av Julia - 7 augusti 2009 12:01



...företag som är måna om sina kunder och har bra service. Vi har funderat på en inspelningsbar DVD-spelare länge. Vi var på ett par ställen i onsdags, men dom hade inte vad vi ville ha tyvärr.


Det var en sån här vi hade i tankarna

En kombi-maskin för både gamla VHS-band och inspelningsbar DVD.


Jag började med att leta på nätet på eftermiddagen och hittade den vi sökte här. Beställningen gjordes i onsdags runt 17.00-tiden, vi trodde att den skulle komma till måndag eller så om vi hade tur.

Brukar ju ta ca 1 vecka eller mer per post. Vi fick nyss SMS om att den finns att hämta på vår postutlämningsställe IDAG!!! Detta kallar jag för mycket god service. Att beställa något så sent på eftermiddagen och få det efter bara 1½ dygn efteråt utan extra avgifter eller nåt.


SUVERÄNT skött!!!


Så maken tar sig en sväng för att hämta den. Samtidigt fixar han några ärenden inne i stan samtidigt. För att slippa stressa sover han i Spånga inatt också. Lite trist, men det var mitt förslag. Han har ju semester och ska inte ränna runt som en skållad troll.


 /Julia

Av Julia - 7 augusti 2009 06:04



...fredag, soligt och 13,8 grader just nu. Lite dimmigt, men jag tror att dimman försvinner snabbt i solen. Inga måsten idag heller, skönt.


Vi ska bara ta det lugnt och mysa, ta en och annan promenad, läsa och lösa korsord. Kan hända att det blir en och annan film också.


Jag smög upp tyst som vanligt. Maken och katterna sover gott. Jag är lite avis på deras goda morgonsömn. Vore kul att kunna sova bortåt 8-9 tiden.

Är man morgonpigg, så är man. Inget att göra åt. Jag går upp för att inte störa, lika bra för jag gillar inte att ligga kvar i sängen och inte göra nåt.


Théet är klart nu, bäst att få sig en mugg. Om en stund ska jag rosta lite bröd till, gott även om dom inte riktigt ser ut som bröden på bilden.


 /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards