Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 6 augusti 2009

Av Julia - 6 augusti 2009 20:18



...maten smakade jättebra och filmen var toppen! Vi fick mersmak, så kvällens underhållning efter vår kvällspromenad blir:


Beethoven's första

2:an och 3:an spar vi till en annan dag!


Man måste bejaka sitt barn-jag och vi gillar bra underhållning. Filmerna om den stora klunsen till hund är urgulliga, de tre första var till reducerad pris, hoppas att de tre övriga också kommer på superrea.


Efter filmen är det nog dags för att önska alla:


 /Julia

Av Julia - 6 augusti 2009 16:06



...medan maten (min fiskgratäng) står i ugnen. Maken äter ostgratinerad kassler med ananas. Den behöver bara ett par minuter, den ska in där när min fisk är klar om ca 30-35 minuter. Då blir det middag framför DVDn.


Idag kommer vi se en riktig goding! Vi köpte denna filmbox med 6 av hennes filmer. Först ut blir:

Gissa vem som kommer på middag!


Det är verkligen nostalgi på högsta nivå. Den spelades in 1967. Tänk så annorlunda allt var på den tiden. I vissa amerikanska delstater var det förbjudet med blandäktenskap och de färgade hade absolut inte samma rättigheter som vita.

Idag har USA en svart president. Vem hade trott det då???




 /Julia

Av Julia - 6 augusti 2009 09:38



...är kul att leka med...

Om ni tittar noga, så syns godiset som en liten rosa punkt till vänster om Amandas nos i bollen!


Det hjälper nog att peta lite på den!!!


Så där, roligt även om det bara var en vanlig torris som ramlade ur...


Det är ju en sorts sysselsättning som roar katterna, men bollen som vi letade efter fungerar lite annorlunda. Där får dom liksom hämta godiset med tassen, klurigare och jag tror äver roligare i längden. Nu får dom ha den här korta stunder i taget, sen lägger jag undan den några timmar. Det gäller ju att dom inte ska tröttna på den.


 /Julia

Av Julia - 6 augusti 2009 05:49



...världen! God och god?!? Vet inte egentligen.

Vaknade av kramp i min trasiga vad, det är sådär lagom kul. Jag har strechat och försökt med allt men den ville inte gå över. Bläää... Lika bra att gå upp och inte störa. Min älskling ska slippa alla "aj... j*vlar och f*n".


Jag har klätt på mig och funderar på att sätta igång dagens första thé. Lika bra jag ska inte ta värktablett på fastande mage.


Jag tog ut mig rejält igår. Jag måste vila på dagen, även om jag inte sover, men lägga mig en stund i alla fall. Vi har så roligt så jag hinner liksom inte. Fast jag har lovat mig själv att försöka känna efter och ta en paus.



 /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards