Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 3 augusti 2009

Av Julia - 3 augusti 2009 19:10

...att tala om att "tjusiga toan" jag berättade om förut har fått luckan påmonterad igen, efter nån vecka. Nu har dom vant sig att det är lucka även på sandlådan  !


Upp till bevis!

Duktiga tjejer vi har! Inte sant?

Härligt att dom accepterat den nya sandlådan, visserligen utan lucka till att börja med. Nu kan dom gräva precis hur mycket dom vill och sanden är kvar i lådan. Vi ska skaffa en matta så det lilla som eventuellt fastnar på tassarna blir kvar på mattan istället för att hamna på badrumsgolvet.


Nu ska jag njuta av några avsnitt av min favoritserie

Efter det blir nog att invänta maken liggande i sängen med en bra bok. Förmodligen kommer jag att somna innan han kommer, men det gör inget. Han för inget oväsen, utan smyger tyst i säng. Han är lika hänsynsfull som jag brukar vara tidigt på morgonen!


 /Julia

Av Julia - 3 augusti 2009 17:59



...om och men bestämde sig min älskling att åka och hämta filmerna. Han får skjuts till T-banan av ett par grannar, dom har pecis gett sig iväg. Vi har hunnit med att äta middag, det känns bra att han i alla fall inte är hungrig. Får se när han kommer tillbaka. Troligen bortåt 10-tiden och då sover nog jag. Han skulle höra av sig under kvällen.

 /Julia

Av Julia - 3 augusti 2009 13:54



...skogspromenad resulterade i ca 2 liter blåbär. Härligt, men på grund av min glömska (glömde att ladda batterierna till kameran :() finns ingen bild på dem och dom är redan i frysen.

Han funderar dessutom på att åka till "stan" och hämta paketet med filmerna som jag beställde förra veckan. Visst kan han göra det om han vill. Han kan inte bestämma sig... han får tänka till och se hur han ska göra. Prata med grannen först och höra om dom ska nånstans, så han kan få skjuts till bussen i alla fall. Ja, jag lär märka hur det blir.

  /Julia

Av Julia - 3 augusti 2009 10:16



...maken fått frukost i magen. Han funderar på att ta en sväng i skogen och se om han hittar lite blåbär. Tanken är tilltalande, vi skulle behöva så där en 5 liter till drottningsylt och gärna lika mycket till, för att frysa in till vinterns behov.

Vädret är fint nu, soligt och molnen har dragit bort. Han ska göra exakt vad han har lust med.

Eftersom vi inte har fått OK på ritningarna till rampen än, så måste han kontakta styrelsen innan han kan påbörja bygget. Det är vår/hans enda måste för dagen och fixas säkert med ett telefonsamtal. Men först till blåbärsskogen med en liten (nåja, vanlig 10 liters) hink.


 /Julia

Av Julia - 3 augusti 2009 06:34



...vädret är grått, men det regnar inte i alla fall. Temometern visar 15,1 just nu.

Det är måndag och för många är semestern över. Inte för min älskling! Han ligger och sover i godan ro i sällskap med våra två myskissar, det är hans första semesterdag. Tyst som en mus smög jag upp för att inte störa. Jag sitter med morgonens första mugg thé.

Jag är utsövd, men stel. Det känns som vanligt med andra ord. Träning med uppmjukande övningar hjälper så att stelheten släpper.

/Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards