Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 30 juli 2009

Av Julia - 30 juli 2009 20:51

...kvällsrunda bland mina bloggande vänner. Amanda har tjatat länge att jag ska komma och gossa med dom i sängen. Lika bra att jag gör som hon säger annars lär det bli så här:

 /Julia

Av Julia - 30 juli 2009 18:16


...min kompis, som bor i Ängelholm, hon har fått biljett till inspelningen av Diggilo i Båstad. Jag tycker att det är jätteroligt för henne, att få komma ut en vanlig torsdag. Jag hoppas att hon får kul, för hon har verkligen sett fram emot detta. Jag lär få höra allt imorgon förmodligen, för vi brukar chatta en stund nästan varje dag via msn.

Trevlig tidsfördriv för oss en stund nästan varje dag. Tyvärr kan vi inte träffas för jag bor i Stockholm. Lite knepigare att ses då vi båda sitter i rullstol och avståndet är 600 km mellan oss. Jag har bara suttit i rullstol dryga ett år och har bara åkt färdtjänst korta sträckor. Hon har däremot tyvärr varit rullstolsbunden sen dryga 20 år och hon har faktiskt rest en del sen hon blev handikappad. Både buss, tåg och båt. Det har jag inte haft en tanke på än, men det kommer kanske. Vem vet.


Ikväll är det simtävlingar igen. Jag som nästan aldrig ser på TV, har tittat både på förmiddagarna och på kvällspassen. Tur är väl det när Sara Sjöström har varit så duktig. Ikväll blir det fler deltagande svenskar i en del finaler. Spännande om någon mer kan knipa nån medalj. Hoppas det.

Jag tycker mycket om att titta på vissa sporter. Simning tillhör en av favoriterna friidrott är en annan. Det blir till att se på DN-galan imorgon med maken.


Han jobbar sista dagen imorgon, sedan har han 4 veckors semester. Härligt!


 /Julia

Av Julia - 30 juli 2009 15:40



...blåsa upp ordentligt. Inte så roligt. Undrar om det blir oväder till kvällen. Ser inte bättre ut... Jag tycker att jag hör att regnet har börjat.


Lika bra att göra som de två på bilden

Théet är stax klart och jag tror att det till och med får bli ett par digestive kex med lagrad cheddarost till.

/Julia

Av Julia - 30 juli 2009 12:48



...just nu är att det lyser med sin frånvaro. Jag såg den visst i hela 10 minuter, men det var för nån timme sedan  . Undrar om den alls visar sig nåt mer idag.Det vore mysigt att se den... lite... ibland... då och då. Tycker ni inte det?


Förhoppningvis blir det bättre i helgen. Hur som helst, det är ju bara att gilla läget.


 /Julia

Av Julia - 30 juli 2009 10:36



...gått troll i bloggagratis. Allt tar jättelångt tid. Vissa av mina vänners sidor får jag inte ens upp. Att kommentera bloggarna tar en evighet eftersom allt stannar upp när man fyller i koden... Suck...

Det är så trist att det ska krångla. Jag gissar på att det är nåt på gång med bloggen, vore skönt med lite information i alla fall. Är det övergående, eller???


 /Julia

Av Julia - 30 juli 2009 06:48


 


...till en mulen och kall (8,7 grader visar termometern). Brrrr. Men det ser dock lovande ut. Så fort molnen har försvunnit kommer solen att titta fram. Så jag hoppas på en fin dag i alla fall.


Nu är det dags för thé och rostadbröd, min vanliga frukost. Thésorten och pålägg varierar efter humör. Idag blir det thé smaksatt med skogsbär och ostsmörgås med gurka. Mums.


/Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards