Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 26 juli 2009

Nu har...

Av Julia - 26 juli 2009 15:05



...maken åkt hem, men han jobbar bare en vecka till och sedan har han äntligen semester. Vi längtar nog lika mycket båda två.


Han har ju en jättejobb framför sig, min rullstolsramp, att bygga på sin semester. Han vill bygga den genast så att den blir klar så snabbt som möjligt för att sedan bara kunna vila och göra ingenting. Vi har inte planerat något speciellt alls. Någon liten utflykt i vår närhet. Norrtälje kanske, till stan nån dag... vi får se, lite beroende på vädret.


Jag har varit riktigt duktig idag och har vilat en timme efter lunch. Det är jag dålig på annars. Även om jag inte gör något, så går tiden fort på dagen. Plötsligt är klockan fyra på eftermiddagen och då är det försent.


Jag vill gärna kunna sova på natten också. Jag vill absolut inte vända på dygnet. Det hade jag gjort innan jag blev sjuk och det var svårt att få rätt dygnsrytm igen. Då sov jag bara några timmar åt gången och var aldrig utsövd.


Nu har jag rätt bra nattsömn. Visserligen vaknar jag tidigt, men sover 7-8 timmar varje natt utan problem. Jag måste försöka att vila nån timme varje dag. Kanske gå direkt efter lunch, som jag gjorde idag. Jag sov inte, men låg på sängen en timme med en bok. Det var skönt.


 /Julia

 
 
itqvinnan

itqvinnan

26 juli 2009 15:41

Vad skönt att vila en stund på dagen:D
Det har jag gjort åxå idag och Bella har sovit hos mig hela tiden.

Kramisar vännen

http://itqvinnan.bloggagratis.se

 
Aamor

Aamor

26 juli 2009 15:46

Hej!
Visst är det skönt att ta en tupplur mitt på dagen, själv tar jag flera stycken men skulle matte lägga sig vaknar jag minsann.
Kanske lite taskigt!
Skönt för er att det bara är en vecka kvar av makens jobb, matte säger att sista veckan innan semestern alltid är så lång.

Mjauis

http://aamor.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

26 juli 2009 23:42

Det är underbart att bara ta det lugnt och inte planera något speciellt på semestern tycker jag. Några dagsturer räcker gott för mig med!
Huvudsaken är att man är tillsammans! =)

Kram på dig!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards