Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 24 juli 2009

Av Julia - 24 juli 2009 14:46

...gjort sin tatuering, Zasso blev jättefin och nu har hon honom med sig livet ut. Sin älskade hund som dessvärre inte finns längre utan varndrar bortom regnbågen...


  

Grattis, du är en modig kvinna!!! 

/Julia

Av Julia - 24 juli 2009 13:51



...för middagen. Jag har plockat fram och börjat med maten till vår middag.

Har gjort pizzasallad av färsk vitkål som får gotta till sig tills ikväll. Visserligen ska vi inte äta pizza, men jag älskar den salladen. Den blir fantastisk god av färsk vitkål, bäst att passa på när det finns primörer att tillgå.


Det blir grillad lax till mig och marinerad karré till maken. Jag nöjer mig med salladen, maken får potatissallad (den har jag gjort själv också, av färkpotatis, rödlök och körsbärstomater. Den står i kylen och "mognar") till sin köttbit. Han har med sig bagett till vitlöksbröd. MUMS.


/Julia

Av Julia - 24 juli 2009 07:32



...hälsning till min kompis som bor i Skåne och ska till tatueraren idag.

Vi tänker på dig och håller tummar, tassar och tår!

Lycka till med tatueringen, hoppas att det inte gör allt för ont. Vi hörs i eftermiddag.


 /Julia

Av Julia - 24 juli 2009 06:06



...bloggvänner. Äntligen fredag, härligt! För oss är ju fredagar extra roliga, maken tillika husse kommer! Vi tillbringar våra vardagar på skilda håll. Vi har valt detta själva, jag och katterna bor i vår sommastuga året om och maken har bara möjligheten att vara här från fredag eftermiddag till söndag eftermiddag. Detta passar oss utmärkt. Helgerna blir extra speciella i och med detta.

Skönt att det fungerar trots att jag blev sjuk. Jag klarar mig helt själv i veckorna. Några gånger i månaden åker vi och handlar tillsammans och fyller på förråden. Katterna har tillgång till rastgården efter behag och dom tycker om livet på landet.


Vädret är höstlik idag bara 13,4 grader och regn... hoppas att sommaren kommer tillbaka. Maken jobbar en vecka till, sedan är han ledig hela augusti. det blir jättetrevligt. Vi har inga direkta planer annat än att han ska bygga en rullstolsramp åt mig. När den är klar kan jag ta mig ut på egen hand och ta promenader med min elrullstol själv. Idag är jag begränsad till verandan när jag är ensam.


/Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards