Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 20 juli 2009

Av Julia - 20 juli 2009 20:13



...titta lite på TV. Det är flera programm om månlandningen. Intressant.

Jag får titta och skriva och läsa bloggar simultant. Det går utmärkt, jag gör sällan bara en sak i taget. Det är just därför jag gillar ljudböcker, jag kan göra annat samtidigt.


Lite svårt att göra med en vanlig bok, men jag läser inte bara med öronen.


Vi har massor med böcker också och läser gärna. Men en av fördelarna med ljudböcker är att vi kan njuta av samma bok samtidigt. Jättemysigt.


Duschen nästa och sen sängen. Som tur är har vi TV i sovrummet också, där kan jag fortsätta att titta på kvällens programm om rymdäventyret.


 /Julia

Av Julia - 20 juli 2009 14:41

...kom för en stund sedan och frågade om hon skulle hjälpa mig att plocka av de hallon som var mogna. Ja tack sa jag självklart.


Här är hon i full färd med att rädda skörden från nästa regn.


Resultatet av hennes flit!


1000-tack snälla du för hjälpen!!!


Jag hade ju inte kunnat plocka av dem själv och i lördags fanns det bara nån enstaka som var mogna (dom åt vi upp). Jättegulligt och mycket omtänksamt att ens tänka på att plocka hallonen åt mig.


Igår frosseri på jordgubbar, idag på hallon... Ingen hejd på lyxen av sommarens gåvor.

Oj vilken fest det blir idag också. Jag tycker mer om hallon än om jordgubbar, så kalas blir det!

Jag tänker göra som igår, bara att äta dem precis som dom är, nyplockade och solvarma utan något till. MUMS!


 /Julia

Av Julia - 20 juli 2009 11:49


...den supergoda fiskgratängen som skulle ha blivit gårdagens lunch, det blev den inte. Jag frossade då i nyplockade jordgubbar   .

Så den skulle bli min middag, det blev den inte heller, jag åt rågkusar med rökt ost (jättegott men finns sällan i min affär, i lördags fanns det)...

Nu äntligen har jag ätit upp den, till lunch.

Eftersom vädret är nästan lika grå fortfarande, tänker jag titta på denna film dagen till ära:

Det är ju 40-årsjubiléum för månlandningen med Apollo 11.


 

/Julia

Av Julia - 20 juli 2009 07:49


 


...supergulliga kommentar    till mitt blogginlägg!


Så här skrev hon:


Är det verkligen möjligt????

Är du helt lnäpp. ;-)

Det måste du ju vara....

*ler stort*

Kan inte finnas annan förklaring.

                                                  av Annika den 19 juli 2009 kl 22:06


Visst är jag liiite knäpp, men det är helt och hållet ditt fel (inte att jag är knäpp    men) att din blogg är så underhållande att jag kunde inte låta bli att läsa allt!!!


Varm kram till er


 /Julia


Av Julia - 20 juli 2009 06:32



...bloggvänner! Måndag igen, är det bara jag som tycker att det är väldigt ofta är måndag?

På nåt sätt långt fler gånger än till exempel fredag   


Till och med vädret är "måndag" det vill säga regnet öser ner och det bubblar på taket,  ett rätt så sövande ljud. Typiskt krypa-upp-i-soffhörnan-med-en-bra-bok dag. Fast det räcker med regn nu. Jag gillar svalkan, men lite sol vore rätt så skönt.


 /Julia


 

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards